BasBQ
Beef en Steak

Muffin bakblik

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Ik wil een chocolade taartje maken op de BBQ.
Hiervoor heb ik nodig een muffin bakblik welke bij de Blokker te koop is. Overal zie ik echter staan dat de blikken met teflon coating zijn uitgerust.
Nu lees ik op het forum dat meerdere leden dit ook zo in de Q zetten.

Nu mijn vraag,
wordt de teflon laag niet aangetast door het directe vuur. Of gebruiken je het bakblik alleen op het indirecte vuur?

Alvast bedankt.
 
Alleen voor indirect.
Het gebruik van teflon op een hitteschild in bijv UDS is af te raden ivm de temperatuur en evt giftige damp
 
Voor de compleetheid en om te delen hierbij het recept:

Chocolade taartje
Ingredi?nten: (8 personen)
150 gr. chocolade extra puur
150 gr. boter op kamertemperatuur
150 gr. witte basterdsuiker
1 eetlepel vanillesuiker
3 eieren
50 gr. bloem

Bereiding:
? Verwarm de BBQ
? Klop met een mixer een beslag van de boter, de basterdsuiker, vanillesuiker en wat zout.
? Voeg een voor een de eieren toe.
? Spatel de bloem erdoor.
? Laat de chocolade au-bain marie smelten op het vuur en laat wat afkoelen.
? Voeg de wat afgekoelde chocolade toe.
? Vet de bakvormpjes in met boter en daarna met bloem bestrooien.
? Verdeel over de bakvormpjes (3/4 vullen)
? Bak vlak voor het opdienen in ongeveer 8 minuten op de BBQ. (gesloten deksel)
? Stort de cakejes direct op een bord
 
Ja foto's ?
 


Volgens het recept in 8 minuten klaar. Bleek aan tafel dat ze van binnen nog vloeibaar waren dus nog even op de BBQ teruggeplaatst.
Na nogmaals 8 minuten zagen ze er niet echt appetijtelijk uit maar ze smaakten heerlijk met een bolletje stracciatella ijs.


Volgende keer pure chocolade nemen met een hoger percentage cacao zodat ze wat donkerder worden, het oog wil tenslotte ook wat.
 
Lekker hoor!
De volgende keer even met een satehprikker erin, als deze er droog uitkomt zijn ze gaar. Bereidingstijd op de BBQ wijkt vaak af van die in de 0^3n.....
 
Maccie zei:
Nou, ik vind ze er smakelijk uit zien hoor. Daar twijfel ik niet aan B-)

Ze waren absoluut smakelijk alleen ik had verwacht dat ze er wat donkerder uit zouden zien adv de hoeveelheid pure chocolade welke je er in kiept.

 
Terug
Bovenaan Onderaan