BasBQ
Beef en Steak

Mosselen op de Kamado Joe Junior

Kamado Jan

Tondelzoeker
Berichten
15
Hi

Heb enkele dagen geleden wat mosselen op de Kamado Joe Junior gemaakt. Daarvoor een grill wok gebruikt die er net in past.
Ik heb de temperatuur naar 220?C gebracht, alles ging goed maar ik vond wel dat het wat lang duurde om ze echt volledig gaar te krijgen... Was de portie mss te groot voor de Junior of kan ik beter met een hogere start temperatuur beginnen?
Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Ik maak mosselen ook in de wok maar op een weber 57. Ik gebruik een gietijzeren wok en laat deze minstens een kwartier op het rooster staan bij ongeveer 225 graden. Mosselen, 2 kilo, wassen en uit laten lekken en dan zo in de wok. Deksel er op en na 3 minuten staan ze allemaal open. Beetje pesto o.i.d. er doorheen scheppen en klaar. Ik weet niet hoeveel jij er in doet. Probeer het eens met de helft.  Misschien blokkeert je wok de luchtstroom teveel aangezien die er precies in past. Je verliest dan wel power in je vuur.

Verstuurd vanaf mijn SGP521 met Tapatalk

 
Ja k had de wok wel goed vol geladen, k ga het eens proberen met dezelfde hoeveelheid in de Classic of idd minder in de Junior. Thx voor de tip!
Gietijzeren wok ga k ook nog proberen maar die past niet in de Junior.
Vind ze ook wel super als je er groene curry pasta onder doet, zeker eens proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan