BasBQ
Beef en Steak

Morso Forno

Hoi iedereen !

Graag wil ik even het volgende voorstellen / vragen

Ik citeer van de website :

De Mors? Forno is een multifunctionele buitenhaard die zeer geschikt is voor op uw eigen terras! Zo biedt de Mors? Forno comfort op uw terras en kunt u de Forno tegelijkertijd gebruiken om in een handomdraai de heerlijkste pizza's te bereiden. Het is niet voor niets dat de Mors? Forno ook wel bekend staat als een pizza oven. De Mors? Forno is namelijk van binnen net zo gevormd als een echte pizza oven. Door de brede- en relatief lage verbrandingskamer zorgt de Forno ervoor dat er een optimale stralingswarmte wordt gecreeerd. Hierdoor worden pizza's optimaal bereid en er kan optimaal worden genoten van de warmte. Naast het maken van pizza's kunnen er ook nog andere maaltijd bereid worden in de Mors? Forno. Denk hierbij aan vis, vlees, schaaldieren en zelfs groenten kunt u met de Mors? Forno bereiden.
________________________________________________________________________________________________________



Het is een zalige oven... je kan erin roken, koken met gietijzeren potten, pizza bakken, grillen.. maar !
je vindt er zeer weinig recepten voor...

Mijn vraag is al volgt...

Welke recepten van het forum zou ik hierop kunnen testen ?
Mag ik dit vergelijken met de Dutch Oven recepten ?

Hopelijk weten jullie hiermee raad...

Greetz  ;)
M-94
 
Ik denk dat het beperkt blijft tot pizza?s... niets mis mee!

Als de temperatuur zich goed verdeelt in de Forno zou je ook een DO kunnen gebruiken, anders de pan regelmatig draaien.

Hou je ons op de hoogte?  ;)
 
Hoi

Ik moet je helaas tegenspreken...
Het is niet zomaar een simpel pizzaoventje..

Je kan er echt een heleboel in maken.. zoals je zegt
door de potten te draaien... maar ook op een grill / plancha

Ik denk dat er zeer weinigen zijn die hiermee bekend zijn...

Bekijk je de link eens ? Dit zijn de recepten die op de website staan... helaas wel in engels maargoed

https://morsoe.com/en/categories/outdoor/recipes

Ben je al van mening veranderd ?  ;)

Greetz
M-94
 
Grappig, ziet er leuk uit qua vormgeving.

Ik kan me voorstellen dat temperatuur regeling erg lastig is...
 
M-94 zei:
Ik denk dat er zeer weinigen zijn die hiermee bekend zijn...

Ben je al van mening veranderd ?  ;)
Jouw vraag was of er recepten voor te vinden zijn, en welke recepten van het Genootschap je zou kunnen gebruiken...
Als het een veelzijdig apparaat is, zoals je aangeeft, zijn in principe ALLE recepten geschikt.

Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Als het jouw bedoeling is om reclame te maken voor de Morso Forno omdat je daar zelf commerci?le belangen bij hebt, dan is dit bij deze gedaan. Wij willen het Genootschap vrij houden van spam en reclame, dus staan we het ??n maal toe.

Het plaatsen van foto's van gerechten gemaakt in de Forno is geen probleem, hier zijn we zelfs dol op!
 
SilverFox  +1

Ik zie ook niet een mogelijkheid anders dan de hoeveelheid brandstof om je vuur onder controle te houden maar wellicht zie ik iets over het hoofd. :-?
Ziet er wel leuk uit trouwens.
 
Het is zeker niet mijn bedoeling om reclame te maken... Ik heb er geen bijbedoelingen mee
Het was mijn bedoeling om te polsen of jullie hiermee ervaring hadden
en eventueel tips konden geven..

Mijn excuses.. ik had de link beter niet gepost  :-S
 
Ik zie vooral een gimmick, geen serieuze BBQ.
Ziet er vast leuk uit op een terras maar praktisch oogt het gewoon niet.
 
gadgeteer zei:
Ik zie vooral een gimmick, geen serieuze BBQ.
Ziet er vast leuk uit op een terras maar praktisch oogt het gewoon niet.

En nog een prijzige gimmick ook, 1099,- Engelse Ponden
Daar koop je een hele knappe Weber 57 voor plus een Uuni Pizzaoven en dan hou je nog een berg geld over voor heel wat mooie stukken vlees
 
 

liesje

Vuurmaker
Berichten
66
Jee, het is al een aantal jaren geleden dat deze post actief was, maar als fan van de morso forno kan ik het toch niet laten om even te reageren; je kunt hier echt veel meer mee dan alleen pizzas bakken, en inderdaad, precies zijn is moeilijk, maar je hebt bij de Forno de mogelijkheid een deurtje bij te bestellen en een deksel, daar kun je één en ander toch aardig mee in de hand houden en bovendien kun je daarmee de Forno ook nog ns transformeren tot smoker, zelf heb ik er al Moinkballs, Tomahwak van Balck Angus, groentes op de plancha, aardappeltjes, broodjes, pizzas, een hele kip, warm gerookte zalm en een heleboel anderee lekkere dingen meek laargemaakt en het leuke van dit ding dat ook nog es een heel leuk design heeft is dat ie na gebruik een leuke open haard is om lekker nog lang buiten te blijven kunnen zitten op frissere avonden, en inderdaad, hij is duur, laatste jaren nog duurder geworden, maar het is wel Deense kwaliteit en dik gietijzer....( en nee, ik ben hier niet voor commerciele doeleinden, ik vind het gewoon echt een gaaf ding en ben er heel teverden over!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan