BasBQ
Beef en Steak

Morgen buurt BBQ

 
 
 

fonsgroen

Kooltjesharker
Berichten
241
Morgen is het weer tijd voor de jaarlijkse buurt-crematie.... bedoel BBQ! nou is het eigenlijk zo dat de meeste buren de standaard pakketten, worsten en hamburgers kopen en deze zwart branden op de BBQ.

Nou wil ik de buren eens laten zien dat het ook anders kan door ze een hamburger voor te zetten die niet zwart maar perfect is! Afgelopen tijd heb ik wat hamburgers gemaakt volgens het spiff-burger recept, en tevens het recept een beetje naar eigen smaak aangepast, die me zo goed zijn bevallen dat ik morgen de "mini" versie wil maken en daarvoor ben ik op zoek naar mini-broodjes die daar bij passen, ik kan morgen gaan kijken bij de groothandels in de buurt maar eigenlijk wil ik de broodjes zelf gaan bakken..... heeft iemand hier ervaring mee en kan mij van tips voorzien? ik zou het liefst de broodjes bakken op de Q maar als iemand een leuk recept heeft voor broodjes uit de oven die al eens gemaakt zijn dan ben ik daar erg blij mee!!

Nu maar hopen dat het weer morgen meewerkt! 
 
ik kan je daar helaas niet mee helpen, maar je wel heel veel scces wensen me de buurt bbq
 
Zit wel een nadeel aan h?, als jij die heerlijke hamburgertjes gaat maken.

Komende jaren ben jij aan de beurt om de buurt bbq te verzorgen, want die burgertjes zijn ook zo lekker :)
 
hahahaha daar zit wat in..... maar weet je dat ik dat niet eens zo erg zou vinden..... is toch leuk om mensen een mooie smaak te laten proeven? en ik maak ze ook nog met biologisch vlees dus die geitewollesokken buren zijn ook blij!
 
Een standaard broodrecept, en dan afbakken in "cupcake's" ?
die kan je in verschillende maten kopen natuurlijk.

Ook kan je 'gewoon' 2 ? 3 cm bolletjes op een bakplaat maken, en bakken

http://www.cookrepublic.com/recipe-archive/mini-burger-buns/

mini_burger_buns3.jpg
 
Goed bezig verspreid het woord zeg ik  :p, Maar idd maak een standaard broodrecept en rol hier klein bolletjes van. werkt prima.
Ik leg ze meestal tegen elkaar zodat je een "plukbrood" krijgt maar dat is hier niet de bedoeling. dus iets verder uit elkaar leggen op een bakplaat oid, anders rijzen ze tegen elkaar aan.
 
zo de buurt BBQ was een succes! heerlijk eigen gemaakt brood met mini-spiff burgers, de buren vonden het erg lekker om echt te BBA-en ipv cremeren ;) !!




en dat alles volgens het volgende recept:

Hamburger Buns
Recept printen
? ? 425 gram tarwebloem
? 7 gram droge gist
? 240 ml melk, kamertemperatuur
? 28 gram zachte roomboter
? 12 gram suiker
? 8 gram zout
? 1 ei, maat L, losgeklopt
Afwerking:
? 1 ei, losgeklopt met 1 eetlepel melk
? sesamzaadjes
Werkwijze KitchenAid:
Meng 280 gram bloem met de gist in de kom van de KA. Roer met de platte klopper de melk erdoor en voeg de boter in kleine stukjes, de suiker en het zout toe. Voeg het losgeklopte ei toe en mix tot een glad beslag.

Dek de kom af en laat 1 uur op kamertemperatuur staan.

Roer het deeg door en voeg de resterende bloem in gedeelten toe. Kneed met de deeghaak op stand 2 in ? 10 minuten tot een soepel deeg dat van de wand loslaat.

Doe het deeg over in een licht ingevette kom en laat het op kamertemperatuur in ? 1 uur tot dubbel volume rijzen.

Stort het deeg op een licht ingevette werkplek en verdeel in stukken van de gewenste grootte. Bol ieder stukje deeg goed op: maak een kommetje van je hand, druk het deeg tegen het werkoppervlak terwijl je een ronddraaiende beweging maakt. Als het goed is zie je dan aan de onderkant een "navel".

  Begin dan weer met de eerste deegbal: druk iedere deegbal met de palm of de zijkant van je hand plat. Als het niet in 1 keer lukt, laat het deeg dan even liggen en druk dan opnieuw plat.

Leg de lapjes deeg een paar centimeter uit elkaar op een bakplaat/bakplaten en laat afgedekt in ? 1 uur tot bijna dubbel volume rijzen.

Verwarm in de tussentijd de oven voor op 200/220 ?C. Bestrijk de broodjes met het losgeklopte ei-/melkmengsel en bestrooi met sesamzaadjes. Bak ze in ? 15 minuten bruin en gaar.

Het was een geweldige avond, maar ben er nu klaar mee! op naar bed! tot de volgende Q
 
dat zijn hele mooie broodjes geworden
 
Is dat een recept van Levine voor dat brood?
 
fons zei:
hahahaha daar zit wat in..... maar weet je dat ik dat niet eens zo erg zou vinden..... is toch leuk om mensen een mooie smaak te laten proeven? en ik maak ze ook nog met biologisch vlees dus die geitewollesokken buren zijn ook blij!

:):)) Heb je ook weer gelijk in...

En ik lees net dat de buurt bbq een succes is geworden. Kun je alvast iets gaan bedenken voor volgend jaar.
 
noskos zei:
Is dat een recept van Levine voor dat brood?

Klopt.... had de bron ff moeten vermelden! als je het recept volgt krijg je heerlijke broodjes, en samen met de spiff-miniburgers super!
 
fons zei:
Klopt.... had de bron ff moeten vermelden! als je het recept volgt krijg je heerlijke broodjes, en samen met de spiff-miniburgers super!

Yep, Levine is een zeer gewaardeerde collega blogger met een site die de moeite waard is! Daarbij, ere wie ere toekomt.
 
Dat zijn mooie broodjes zeg! Dank voor de bron, leuke website, krijg gelijk weer inspiratie (en koopdrang)! Leuk dat de BBQ een succes was!
 
Terug
Bovenaan Onderaan