BasBQ
Beef en Steak

Mooi weer voor een PP

P

pemedica

Gast
Vanochtend de elcheapo smoker gereed gemaakt voor een ppsessie. Al enige dgn een nek van het varken in de rub gehad. Vandaag is de bereidingsdag...ben benieuwd..nek ligt nu vanaf 08.00 op de smoker.
9135d3a2-ada6-ae37.jpg
9135d3a2-adb2-8d46.jpg
9135d3a2-adbd-b388.jpg
9135d3a2-adc6-f5cb.jpg
 
Ben benieuwd. Met enige dagen je vlees in de rub moet je trouwens een beetje oppassen, het zout in de rub kan er voor zorgen dat je vlees een beetje "hammig" gaat smaken.
 
Oww das weer een goede leer thnx noskos..ik ben benieuwd..ik hoop niet dat ie hammig word
 
Het is nu half tien..een regenbui gaat over ons dorp heen. Net een kerntemp meting gedaan. Deze is nu bijna 32 graden. Wel zakte de temp van de smoker iets terug door de regen...nu alles weer onder controle
 
Het is nu 12.00 uur... De kerntemp van de nek is nu 70 graden, wel is de smoker aan nieuwe kooltjes toe... Een starter met nog eens 1,5 kilo kooltjes(dammers) staat op te warmen
9135d3a2-d919-a653.jpg
 
9135d3a2-d929-7173.jpg
 
lekker, hou er wel van. succes ermee, blijf je volgen
 
Het is nu 13.23  de kerntemp is nu 72graden....ik ben tevreden, het gaat mooi kalm aan.
 
Bijna half 3.....kerntemp nog steeds 73 graden. Kolenmandje nog goed gevuld. Temp in de smoker mooi onder controle
 
Dat geeft ook niet...alleen de bezigheid geeft al enorme ontspanning...heerlijk bezig in buitenkeuken..incl favo bbqmuziek (southern rock)
 
hij gaat lekker
 
pemedica zei:
Dat geeft ook niet...alleen de bezigheid geeft al enorme ontspanning...heerlijk bezig in buitenkeuken..incl favo bbqmuziek (southern rock)
Gelijk heb je.
 
Dat vind ik het fijne van Low & Slow dat het net als vissen heerlijk rustgevend is ;)
 
moet je wel van vissen houden  :)
 
Kleine update, de kerntemp in de nek is nu bij de 75 graden.
Wel krijg ik door schommeling van de temperatuur de smoker minder gemakkelijk onder controle dan vanochtend.
Zojuist weer kolen toegevoegt. De temperatuur van de smoker was te laag geworden.
 
Laatste update voor het avondeten:

Zojuist de temperatuur gemeten, de kerntemp zit gemiddeld op 83 graden...het komt dichterbij.
Nog enkele graden erbij en hij zit op 88 graden

nu 11 en half uur op de smoker, welke nog voldoende kooltjes heeft
Gr pemedica


 
Terug
Bovenaan Onderaan