BasBQ
Beef en Steak

Moinkbals opwarmen ?

 

Ber25069

Pitmaster
Berichten
718
Even een vraagje wat vast wel iemand weet hier ,ik wil Moinkbals maken,en in de vriezer gooien, en die een paar dagen later weer opwarmen.
Zijn ze dan nog een beetje te pruimen ,wie heeft hier ervaring mee ,of zeg je nooit doen joh niet meer te vreten.
Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Ik zou ze niet helemaal garen en dan invriezen. Maar dat is wellicht meer persoonlijk, en omdat ze nooit de koelkast/vriezer halen. Ze zijn dan altijd al op...

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik heb het nog nooit geprobeerd om in te vriezen, maar ik vind de bacon eromheen al zo slap en snotterig worden als ze in de koelkast hebben gelegen. Laat staan de vriezer. Het ontdooien en verwarmen duurt net zo lang als vers bereiden op de Q
 
Ik heb ze zelf wel meerdere malen gewoon in de magnetron gedaan om op te warmen, was dikke prima.
 
Gewoon vers maken, ben je net zo lang bezig als met her opwarmen en vers zijn ze toch t lekkerst.
 
Ik heb laatst een keer heeeeeel veel ballen moeten maken voor een feessie.. die heb ik voorbereid tot voor de bacon. Daarna ingevroren. en op de dag van het feessie eruitgehaald en afgemaakt. Ging prima. voor ik met m'n ogen kon knipperen was de 4 kilo gehakt verdwenen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel vaker Moinkballs gevacumeerd en vervolgens in warm water (ca 60 graden) opgewarmd. Dat gaat prima. Wel zonder de prikkertjes vacumeren natuurlijk 😉
 
Ik vries mijn Moinkballs gewoon in en verwarm ze vervolgens in de oven in een ovenschaaltje, samen met wat barbecuesaus. Ik vind het heerlijk om ze te eten op een wit bolletje.
 
Ook hier prima resultaten met invriezen en opwarmen.
Vers zijn ze het allerlekkerste maar soms hou je over en moet je wat. Ik vind ze niet heel veel minder bij opwarmen na bevriezen. Het ontdooien zo langzaam mogelijk doen. Gewoon uithalen en niet direct gaan lopen 'nuken'
 
Terug
Bovenaan Onderaan