BasBQ
Beef en Steak

Moinkballs invriezen voor latere bereiding

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Binnenkort Q-diner met wat vrienden. 8 volwassenen, 8 (kleine) kinderen.

Mixed grill: mini broodjes/stokbroodjes pulled pork ±2kg, ±1kg bavette rollade en een paar moink balls als snackje vooraf/voor de kinderen.

De pulled pork maak en pull ik de dag van te voren.

Om niet alles op het laatst voor te bereiden met bijgerechten, sauzen etc, dacht ik er aan om de batch moinkballs op mijn gemak alvast preppen en deze dan rauw in te vriezen. Dag van te voren ontdooien en dan op de Q.

De vraag: is dit een ok idee, of toch beter vers op de Q?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Als je ze een dag van te voren maakt blijven ze gekoeld ook wel goed hoor.
 
Als je ze een dag van te voren maakt blijven ze gekoeld ook wel goed hoor.
Ja dat was opzich het plan, maar ik heb dan al niet al te veel tijd. De pulled pork maak ik dan ook tijdens een thuiswerkdagje klaar. Dus ik dacht als ik een week eerder een avond niks te doen geen dat ik ze dan al kan maken. Ik vraag me alleen af hoe ze er dan ontdooit aan toe zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
De oorspronkelijke MOINKS worden gemaakt van diepvriesballetjes, dus eigenlijk kom je heel dichtbij het "echte" recept. Moeilijkheid zit in je bacon. Ik zou ze alvast gaar roken zonder spek, dan invriezen en dan daarna een iets kortere bereiding met bacon erom. Maar dit is ook maar een bescheiden ideetje. Op zich kun je weinig echt verpesten als je goede gehaktballetjes maakt met beetje vet gehakt.
 
Dank. Ik ben nog even aan het kijken of ik gehakt(balletjes) met ei, rauw kan invriezen. Ziet er uit van wel. Dan ga ik het gewoon proberen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Dank. Ik ben nog even aan het kijken of ik gehakt(balletjes) met ei, rauw kan invriezen. Ziet er uit van wel. Dan ga ik het gewoon proberen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Ik zou niet weten waarom niet. Je spek zal iets verkleuren en je gehakt verliest wat vocht, maar daar heb je geen last van bij de bereiding.
 
Dank. Ik ben nog even aan het kijken of ik gehakt(balletjes) met ei, rauw kan invriezen. Ziet er uit van wel. Dan ga ik het gewoon proberen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Als je uw gehakt voldoende kneed heb je geen ei nodig om te bieden.
 
Ik maak ook altijd een voorraad hamburgers net ei. Vries ik ook in.
Dus dat kan met de kale moinks ook.
Zou er geen spek omheen doen,
Ontdooien, zo nodig ff vormen, spek erop en op de Q.
 
Ik heb een paar weken geleden ook een bbq gehost voor 15 collega's en daar heb ik vier kilo rundegehakt staan draaien tot balletjes. Moink heb ik rauw ingevroren. Geen enkel probleem mee gehad qua smaak of andere rare effecten achteraf.
Recept van Noskos gebruikt trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan