BasBQ
Beef en Steak

MOINK balls

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Lekker van het weekend spareribs maken..
*Kijkt op weer app*
Hele dag regen en onweer.. oke dan niet..
Ik heb immers geen afdak om onder te staan of om een Weber onder te zetten.

Gaande de week had ik ineens gehakt en spek in de koelkast, allemaal nodig voor iets anders maar op ging het zeker niet. Zo hield ik nog genoeg spek over en 400g gehakt (half om half).

Ik ga er eens mooie MOINKballs van maken! Pulled pork kruiden van noskos liggen, evenals de BBQ saus van noskos.

Buitje geweest, aan met die Smokey Mountain!

Alle ingrediënten bij elkaar, en een lekker mengsel maken voor de Italiaanse gehaktballen. (Recept van het boek "vuur de baas" gebruikt.. als ik dan toch in de sferen van Dennis ben...)
IMG_20200823_143100.jpg

IMG_20200823_143541.jpg


Balletjes a 33g, ingerold met pulled pork kruiden, ingewikkeld met een half plakje spek. Ik had de ronde plakken, maar die gingen ook wel prima door de helft en om het balletje..

IMG_20200823_151723.jpg

IMG_20200823_151732.jpg

Appel hout even niet hier, vergeten op vakantie, dus beuken snippers gebruikt..

IMG_20200823_152011.jpg

Dat ging prima!

IMG_20200823_152236.jpg


Toen de kern temp 60 aangaf, ingelakt met de noskos saus!
IMG_20200823_154442.jpg


Ging super snel, binnen een uur waren ze van 20 naar 70 graden met de WSM op 120 graden.
Vervolgens geserveerd aan de eters als opwarmertje, aperitief.. lekker ik kwart over 4!

IMG_20200823_160457.jpg


Vlogen van het bord, gelukkig mocht ik nog een foto maken met het geserveerde biertje erbij;

IMG_20200823_160529.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kom maar langs met die schaal heerlijk.(y)
 
Mooi gemaakt!
Zie ik het goed dat je geen water in de waterpan gebruikt? Gebruik je dit nooit? Of heb je er een ander soort isolatie in (zand/steen)?
 
Mooi gemaakt!
Zie ik het goed dat je geen water in de waterpan gebruikt? Gebruik je dit nooit? Of heb je er een ander soort isolatie in (zand/steen)?
Dit is de 2e keer dat ik mijn WSM gebruik (foei, foei).
Eerste keer PP met waterpan gevuld met water, 2e keer nu terracotta schaal ingepakt in folie..
Waterpan zat vol met vet en dat vond ik best lastig schoonmaken. Degene waarvan ik de WSM heb overgenomen had deze schaal erbij en moet zeggen dat dit ook super werkt.. hij ligt eigenlijk gewoon in/op de waterschaal.
 
Dit is de 2e keer dat ik mijn WSM gebruik (foei, foei).
Eerste keer PP met waterpan gevuld met water, 2e keer nu terracotta schaal ingepakt in folie..
Waterpan zat vol met vet en dat vond ik best lastig schoonmaken. Degene waarvan ik de WSM heb overgenomen had deze schaal erbij en moet zeggen dat dit ook super werkt.. hij ligt eigenlijk gewoon in/op de waterschaal.
Dat is wel een goed idee. Ik heb het probleem met water dat ik de temperatuur niet boven de 105 graden krijg, met zo’n soort oplossing gaat dat denk ik beter. Ga ik zeker ook proberen.
 
Heb ze van het weekend ook weer gemaakt, heerlijk he!
het is echt waar, altijd te weinig.
Volgende keer allebei de verdiepingen vol gooien, 1,5 kilo ballen moet makkelijk passen in zo'n wsm..
als ik dan toch bezig ben haha!
 
Ik had ze gisteren de eerste keer gemaakt. Zeer lekker, maar ons zoontje is blijkbaar geen fan van BBQ saus. 'Bah papa, weer van die vieze saus erop'. :ROFLMAO: Vorige week wou hij de fricandel burnt ends om die reden ook al niet.
Maar had ze volledig volgens noskos gemaakt, maar als hapje mogen ze voor mij wat kleiner. Dus volgende keer ga ik de balletjes wat kleiner rollen, maar ga ze zeker nog maken.
 
Ik had ze gisteren de eerste keer gemaakt. Zeer lekker, maar ons zoontje is blijkbaar geen fan van BBQ saus. 'Bah papa, weer van die vieze saus erop'. :ROFLMAO: Vorige week wou hij de fricandel burnt ends om die reden ook al niet.
Maar had ze volledig volgens noskos gemaakt, maar als hapje mogen ze voor mij wat kleiner. Dus volgende keer ga ik de balletjes wat kleiner rollen, maar ga ze zeker nog maken.
Ik snap je zoontje wel, als je de saus niet zo lekker vind is alles minder wat je ermee insmeert..
Probeer anders eens (not so) ABTs?
Of smeer ze niet in en gebruik andere kruiden :)
 
Die zien er heel erg goed uit. MOINK balls is toch altijd wel een aanrader als snack
 
lekker man. Moinks zijn altijd goed, als snack of als maaltijd.
Ook leuk als traktatie 😁 voor op school. Heb je de weekenden erna allemaal vriendjes die willen blijven logeren
 
Lekkere ballen heb jij gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Wat glimmen jouw ballen mooi! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan