BasBQ
Beef en Steak

MOINK Balls

 

Rtvld

Sprokkelaar
Berichten
30
Hallo,

Na zoveel goede berichten over MOINK balls en even zoveel foto's met heerlijk uitziende gehaktballetjes met een plakje bacon werd het voor mij echt tijd om deze ook een keer te maken.

Dus gisteravond alle ingredi?nten bij elkaar gepakt en kneden maar. Recept van Noskos heb ik aangehouden met 1 extra toevoeging in het gehakt. Piri Piri kruiden omdat ik graag pittig eet. Na het ballen draaien het bacon  plakje eromheen en met een prikkertje vast gezet.

Vanmiddag mn kleine weber OTP47 opgepiept met een paar briketten uit de starter en na een half uur de ballen op het rooster gelegd.



Tijd voor een biertje en de temperatuur controleren op zo'n 120 graden. Na een klein uurtje zagen de MOINK balls er al heerlijk uit.


Dus nu was het tijd om de ballen in te smeren. Hiervoor heb ik de Stockyard Red Raspberry bbq saus gebruikt.


Ik was van plan om te gaan roken met appel hout maar helaas was dat op. Enige alternatief wat ik had liggen was hickory en dat bleek ook prima te smaken. Na nog een half uurtje in de bbq te hebben gelegen waren ze klaar.



Vanavond ook nog wat familie op bezoek gehad en de MOINK balls waren zo op! Deze ballen gaan we vaker hier in de tuin maken. Echt lekker en lekker makkelijk te maken.

Over een week gaan we met het webertje 3 weken naar Itali? en dan komen deze ballen ook zeker nog een paar keer op het bord. Bedankt weer voor een heerlijk recept!

 
lekker hoor. MOINKs altijd +1
 
Nice shiny balls!! :D :D
 
Echt super lekkere ballen. Ik kan het recept iedereen aanraden.
Maar dat zullen de meesten hier al heel lang weten, denk ik zo.

Afgelopen weekend weer een paar van die ballen gemaakt en wederom waren ze op!
 
MOINK altijd +1 :)
 
Ik zou ook wel in jouw ballen mijn tanden wel willen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan