Beef en Steak

Moink balls op de nieuwe aanwinst

smokeyzwolle

Tondelzoeker
Vorige week voor een leuk prijsje een zo goed als nieuwe wsm47 gekocht via marktplaats. Tsja, daar moest ik wel even wat mee proberen natuurlijk. En aangezien ik nog 2kg gehakt in de koelkast had liggen na nu m'n eerste meatformore bestelling (na de ook bestelde 10kg buikspareribs is de vriescapaciteit even minimaal), maar eens lekker aan de slag om moinkballs te maken. Dit weekend toch een verjaardag, dus die komen wel op!

Ik heb het recept van Roy (BBQ Junkie) gebruikt.

Zoals gezegd was dit m'n eerste bestelling bij Meat For More. Recensies zijn erg wisselend maar mij valt het tot nog toe niet tegen. De 2 kilo rundergehakt (9,90 de kilo) was van prima kwaliteit, verpakt per kilo. De buikspareribs zien er ook keurig uit, daar komt ook nog wel een review van.

De verpakte rundergehakt:
1000051372.jpg

Daarna aan de slag met mengen van het gehakt met de ingrediënten en er balletjes van draaien
1000051373.jpg

1000051374.jpg

1000051375.jpg

Voor de rub gebruikte ik de All Purpose rub van de Welkoop, deze staat altijd op mn kruidenrek van de BBQ. En daarna de ballen in ontbijtspek gerold.
1000051376.jpg

1000051377.jpg

De WSM aangestoken met een startertje kokosbriketten bovenop een koude laag briketten, aangevuld met rookhout.
Waterpan voor de helft gevuld met water en en experimenteren maar. Het valt me op dat de temperatuur zo ontzettend makkelijk in de low&slow zone te krijgen en te houden is. Wat een apparaat hoor! Hier ga ik nog heel veel plezier van beleven.
1000051379.jpg

1000051380.jpg

Op beide roosters wel even m'n Inkbird aangesloten om de werkelijke temperatuur in het snotje te houden en wat het verschil tussen de roosters en de meter in de deksel.
En even een stiekeme kijk door het luikje naar de onderste laag moink balls
1000051394.jpg

Na 3 kwartier was het tijd om af te lakken met Sweet Baby Rays BBQ saus
1000051397.jpg

1000051398.jpg

En na nog een kwartiertje te hebben gewacht, het resultaat
1000051401.jpg

Even een 'tactisch' bakje naar de buren gebracht, als verkapte afkoopsom voor de rooksignalen door de tuin. Een bakje apart gezet voor de vrouw, die vanavond laat van het terras komt na een avond wijnen met vriendinnen. Natuurlijk is de kok zichzelf niet vergeten en ook al een paar moink balls op. Het smaakte weer heerlijk! De rest is ingepakt, die gaan de visite dit weekend blij maken.

Laatst bewerkt:
Lekker! Inderdaad mét hoofdletters.

Terug
Bovenaan Onderaan