Afgelopen weekend de stoute schoenen maar eens aangetrokken en voor het eerst m'n Weber low & slow gebruikt. Als basis heb ik het recept van Noskos gebruikt. Ik heb gekozen voor de basic rub en voor deze keer bbq saus uit een flesje...
Na het kruiden van het gehakt kwam ik erachter dat ik geen 750gr maar 500gr gehakt had gebruikt. (Dit was achteraf echter geen probleem)
Vervolgens 13 briketten in de starter gedaan (was een gokje
). In de bbq heb ik nog 5 koude briketten gelegd. Daar heb ik de gloeiende briketten tegenaan gelegd. Op deze wijze bleef de temp keurig op 110graden. Tot slot nog een handje rookhout (appel) toegevoegd.
Na ca. 5 kwartier was het tijd om te glaceren. De temp kwam daarna moeizaam tegen de 100 graden, daarom een stuk houtskool toegevoegd waarna de temp weer naar 110 graden steeg.
De temp van de ballls zakte van 60 naar 47graden na het glaceren. Geen idee waarom, ik heb de bbq maar kort open gehad. Nog ruim een half uur deksel erop, toen zaten ze op 66graden en was het tijd om te testen.....zie hier het resultaat!
Dit ga ik zeker vaker maken!
Na het kruiden van het gehakt kwam ik erachter dat ik geen 750gr maar 500gr gehakt had gebruikt. (Dit was achteraf echter geen probleem)

Vervolgens 13 briketten in de starter gedaan (was een gokje

Na ca. 5 kwartier was het tijd om te glaceren. De temp kwam daarna moeizaam tegen de 100 graden, daarom een stuk houtskool toegevoegd waarna de temp weer naar 110 graden steeg.

De temp van de ballls zakte van 60 naar 47graden na het glaceren. Geen idee waarom, ik heb de bbq maar kort open gehad. Nog ruim een half uur deksel erop, toen zaten ze op 66graden en was het tijd om te testen.....zie hier het resultaat!

Dit ga ik zeker vaker maken!