BasBQ
Beef en Steak

Moink balls Bifteki style

Ric

Kooltjesharker
Berichten
206
B82DCCAC-61C1-4A6B-B67E-EDBA334760D6.jpeg
 
Een soort experimentele uitvoering van een Bifteki Moink balls recept.
-Half om half gehakt (pond)
-1 ei
-Bifteki kruiden
-Dit geheel gaan kneden
-De balletjes langwerpig uitgevoerd en feta kaas in het midden geplaatst
-Ontbijtspek eromheen

Begonnen met en niet te hoge temp omdat ik niet wilde dat de feta naar buiten zou lopen maar later in het proces bleek dat het risico daarop blijkbaar niet zo groot is. Toen ik die conclusie kon trekken heb ik de temperatuur nog wat opgevoerd om ze wat af te bakken. Al met al een geslaagd feta experimentje vond ik zelf ,bij een volgende uitvoering ga ik ook eens een gesnipperd uitje of pepertje toevoegen is het plan.
 
Blijft leuk dat experimenteren met lekkere dingen! Zien er wel lekker uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Lekkere ballen. 😋😋

Heb je ook een foto van de doorsnede?
 
Dat ziet er lekker uit, die wil ik ook een keer gaan maken met een stel zelfgemaakte broodjes erbij.
Waar koop je de Bifteki kruiden, of anders .. wat is de samenstelling ? ik kom zo op Google nogal wat verschillende versies tegen ..
Dankje voor het delen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Lekkere ballen. 😋😋

Heb je ook een foto van de doorsnede?
Sorry ik heb je berichtje net te laat gelezen en nu zijn ze op ,zelf vind ík Bifteki van bv een Grieks restaurant erg lekker dus ik dacht ik probeer em gewoon en het is echt niet lastig om te doen. Volgende keer maak ik ook een doorsnede foto
 
Dat ziet er lekker uit, die wil ik ook een keer gaan maken met een stel zelfgemaakte broodjes erbij.
Waar koop je de Bifteki kruiden, of anders .. wat is de samenstelling ? ik kom zo op Google nogal wat verschillende versies tegen ..
Dankje voor het delen!
Uit mijn hoofd heb ik dat potje ooit bij de Lidl gekocht dus het is niet echt een fancy kruidenmix maar goed ik had het staan en wilde eens wat in die richting proberen. Kruidenmix vond ik zelf niet slecht maar ook niet per se bijzonder te noemen.
 
Dankje voor de moeite Ric, dan ga ik gewoon experimenteren en zie ik wel wat er uit komt (y)
 
Altijd leuk om te experimenteren. Mooi.
 
Leuke Griekse met bacon omwikkelde gehaktballen want het zijn natuurlijk geen MOINK Balls :p
 
Zo kan je alles wel moinkball noemen ;)
Maar ziet er wel erg lekker uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan