BasBQ
Beef en Steak

Moink Ballen: Vervanging van de Oink?

 

jerome

Vuurmaker
Berichten
75
Hallo,

Ik ga vandaag weer het weekend voorbereiden en een lading Moink ballen maken. (inmiddels de 5e keer) Morgen krijgen we eters waarvan de dame geen varken eet.  Hebben jullie tips waarmee ik de spek kan vervangen? Het is toch wel lekker om iets spekachtigs om de bal te doen voor de smaak (zoutje) en krokantje. Ik dacht eerst runderrookvlees, maar ik denk dat dat een beetje droog zal worden...

Greetz, Jerome.

 
Wat denk je van het velletje van een kip of een eend?

Dan heb je Mo-tok ballen of Mo-kwak ballen.

 
Het is MOINK, met hoofdletters ;) En als je iets aan de hoofd ingredi?nten veranderd worden het opeens gehaktballetjes :D
Ik zou voor de niet varkensvlees eetster gewoon het spek weglaten. En als het om geloofsovertuigen is mag ze de ballen ook niet tenzij je halalvlees en een schoonrooster gebruikt.
 
ik zou haast denken aan wat beef jerky ofzo... maar het zijn dan geen MOINKS
 
Gegriled zoete puntpaprika? Dun gesneden courgette?
 
Hallo, dank voor de reacties.

Kip of eendevel is wat moeilijk te doen lijkt me. Courgette ofzo is ook wel een idee! Maar ik eerst een vlees alternatief hebben.

Waarom zou ze de ballen niet mogen? het is gewoon rundergehakt? Koe mag ze wel. (nee ze is geen Moslima).    De vrijdag sessie zal idd met alleen Vis/Rund/Kip/Lam zijn, op een schoon rooster (maar dat is normaal).  Op de MOO ballen na ben ik nog ff aan het kijken wat ik nog meer ga maken.

Greetz, Jerome

PS: Titel aangepast, geen idee of dat te zien is na posten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan