BasBQ
Beef en Steak

Mogg?h!

  • Onderwerp starter WildVleesch
  • Startdatum
W

WildVleesch

Gast
Half Nederland kent mij inmiddels als Wild Vleesch, de Rotterdamste worstendraaiert. Dat worstdraaien doe ik sinds het begin van deze eeuw. Begon begin deze eeuw als een hobby, en een ontslag 5 jaar geleden maakte dat ik het professioneel ben gaan doen.
In het echt heet ik Paul van den Hooven. Leerde fik steken bij de padvinderij, bracht dat later in praktijk op de Hibachi die m'n ouders kochten toen we een vrij huis konden huren, begin jaren '70. Maakte jarenlang campings, naar het idee van andere campinggasten, onveilig door BBQ's op de grond te maken van een paar stenen en een koelkastrek dat ik van de plaatselijke vuilstort haalde.
In 1990 kwam ik, omdat ik een onderdeel voor m'n Guzzi nodig had, terecht in Llano, TX. Na het benodigde motoronderdeel aldaar op de kop getikt te hebben, reed ik mijn neus achterna. Viel niet met dat lichaamsdeel in de boter, maar kon 'm w?l steken in Cooper's BBQ Pit. Mesquite smoked cabrito, hotlinks, en meer van dat moois. Sindsdien ben ik verknocht aan BBQ, The American Way.
Ik heb veel geknutseld met allerlei Q's waarop ik middels indirect werken ook kon roken. In '98 kocht ik m'n eerste WSM, die kleine. Inmiddels heb ik ook een 57cm WSM, een Pitts & Spiffs trailer (overgenomen van Harry Havinga), een Smokey Joe van 57cm en een omgebouwde thermokast om hammen, spek, worsten en procureurs koud te roken.
Vorig jaar viel m'n verjaardag samen met m'n marktdag en vierde ik m'n verjaardag daar met een gehuurde smoker met flink wat rafelvarken (dat is Rotterdams voor pulled pork). Vervolgens werd ik gevraagd dat ook op een festival te doen en sindsdien zoek ik leuke festivals uit om daar een weekendje met een smoker uit te hangen. En ik cater verder ook zo hier en daar. Altijd met BBQ's.
In het verleden heb ik geblogd over allerlei dingen die ik met, meestal, vlees uithaalde om er lekker eten van te maken. Heb ik nu geen tijd meer voor, maar het blog is nog altijd te vinden op http://kralingskroken.blogspot.nl
 
Mogg?h Meneer de Worstendraaiert,
Welkom op dit prachtige Genootschap, Paul.
Veel plezier en inspiratie hier!
 
Van harte welkom hier Paul!!
 
Heeee? wat grappig, we hebben een worstendraaiert in ons midden  :D
Mmmm Wild Vleesch........waar heb ik dat meer gehoord.  :-?
Gezellig dat je er bij bent Paul.

Mac
 
hoi Paul,
ook jij welkom bij dit edele genootschap  :) ;)
 
Welkom Paul, join the club!
 
Welkom Paul! Ik zag je naam gisteren ook al in de Bullsheet van januari opduiken.
 
Leuk dat je er bij bent!! Welkom Paul!
 
Welkom!
 
H? Paul, gezellig dat je erbij bent man!
 
Welkom Paul. Wild Vleesch volg ik al een tijdje op Facebook. Hoop veel mooie creaties van je langs te zien komen.
 
Een tijdje geleden vertelde ik tegen een collega dat ik graag bbq en af en toe ook worsten maak. Toen vertelde zij dat een oud collega van haar van z'n hobby z'n werk heeft gemaakt, laat het toeval nou zo zijn dat ze het over jou had. Klein wereldje he

Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan