BasBQ
Beef en Steak

Moet ik dit doen of niet? iemand ervaringen?

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Ik kan een boretti mezzo gas BBQ overkopen voor 250,- en wil wqeten of dit een goeie deal is.

Hoe is boretti in het algemeen als het op BBQ aankomt? haalt ie goeie temperaturen? is alles van degelijk materiaal?

Boretti:Kleur zwart: 2 gril platen en rooster en kookplaat afdekplaat en hoes.
 
Borretti is in het algemeen een h??l gerespecteerd merk, maar dat is de (binnen)keuken apparatuur.
Ik heb geen idee hoe dat 'vertaald' in de buiten-spullen.

( al kan ik me niet voorstellen dat ze hun naam willen verliezen )
 
Mijn buurman was van plan een borretti te gaan kopen maar is na veel informatie inwinnen hier op teruggekomen. Hij komt vnml veel klachten over roest tegen en een slechte bouwkwaliteit.
Kan het zelf niet onderbouwen maar geef het alleen maar even door.
 
bedankt....

morgen zal ik de staat zien inderdaad. als nog piekfijn alles in orde is, dan kan ik me het wel veroorloven. Anders gaat ie weer snel in de verkoop en zal er ik geen verlies op maken.
 
Bidle zei:
Vriend van mij heeft een grote Boretti buiten en is er erg tevreden over. Hier een kleine review over jouw model, waar iemand minder over te spreken is.

http://www.besteproduct.nl/barbecue_s/75449/gebruikersreviews


Prijs is volgens mij niet verkeerd, maar hangt natuurlijk wel samen met de staat.


succes!!

je review gaat over de mezzo top model.....ik heb het over de gewone uitvoering met kastje eronder en wielen.

 
Met Boretti zou ik wat voorzichtig zijn. Een jaar of 10 geleden heb ik bij aanschaf van een fornuis ook informatie ingewonnen over Boretti en toen had men het al over matige bouwkwaliteit, goedkope 'feel' van bedieningselementen en problemen met verkrijgen van onderdelen, omdat ze snel zijn met uitbrengen van nieuwe producten en oude producten niet meer werden ondersteund.
BOS fornuizen (verkoper van topsegment fornuizen) te Tul en 't Waal bijvoorbeeld, was om die reden gestopt met Boretti. Ze kregen er teveel klachten over.
Maar goed, dat was dus 10 jaar terug. Misschien is het inmiddels beter...

Ik zou minimaal eerst even gaan kijken en voelen hoe het ding in elkaar steekt. Wellicht dat het allemaal wel meevalt en dan zou je een mooie Q kunnen hebben voor een aardige prijs. Maar bij de geringste twijfel is het in de gaten houden van marktplaats misschien een beter idee ;)
 
Hannibal zei:
Bidle zei:
Vriend van mij heeft een grote Boretti buiten en is er erg tevreden over. Hier een kleine review over jouw model, waar iemand minder over te spreken is.

http://www.besteproduct.nl/barbecue_s/75449/gebruikersreviews


Prijs is volgens mij niet verkeerd, maar hangt natuurlijk wel samen met de staat.


succes!!

je review gaat over de mezzo top model.....ik heb het over de gewone uitvoering met kastje eronder en wielen.

Aaah ok?, ik had deze review gevonden dus vandaar. Wellicht dat enkele elementen hetzelfde zijn.
Succes met de keuze en mocht je hem kopen dan ben ik wel benieuwd naar je bevindingen.
 
ik zie veel reviews over roestvlekken en een hoes die waardeloos is?!

morgen ga ik hem bezichtigen.
 
Boretti is een nederlands merk. Komt wel uit Itali maar voor elk land gaat er een andere naam op.
Heb zelf een fornuis  jaren geleden gekocht maar had nu een andere keuze gemaakt. (matige bouwkwaliteit voor een forse prijs)
Volgens mij is het met de bbq's het zelfde..... :(
 
Ik heb hem inderdaad gekocht en voor 250,- is dit toch een koopje....ook al is ie niet zo stevig als een napoleon of een weber buitenkeuken, maar heeft wel 4 branders een kookplaatje voor het pannetje en het design is ook erg mooi.

Deze dient eigenlijk voor om klaargemaakte gerechten wat warm te houden of om gerechten te maken waarbij de brandstof niets uitmaakt...(zalm in bananenblad of vis in zoutkorst).

nieuwprijs was 900,-, dus een goede deal..

en ik heb nog nooit zo'n goede afdekhoes gezien..aan de binnenkant met stof gevoerd, zodat ie niet kan scheuren!
 
foto? please?  ;)
 
Hannibal zei:
Ik heb hem inderdaad gekocht en voor 250,- is dit toch een koopje....ook al is ie niet zo stevig als een napoleon of een weber buitenkeuken, maar heeft wel 4 branders een kookplaatje voor het pannetje en het design is ook erg mooi.

Deze dient eigenlijk voor om klaargemaakte gerechten wat warm te houden of om gerechten te maken waarbij de brandstof niets uitmaakt...(zalm in bananenblad of vis in zoutkorst).

nieuwprijs was 900,-, dus een goede deal..

en ik heb nog nooit zo'n goede afdekhoes gezien..aan de binnenkant met stof gevoerd, zodat ie niet kan scheuren!


Gefeliciteerd!  :)

Klinkt goed, ben ook benieuwd naar een fotootje en natturlijk naar de eerste bevindingen!
 
Hallo Hannibal,

Ik heb zelf de Boretti Carbone ( kolen BBQ) en ben hier erg tevreden over. Na enkele maanden ziet ie er nog zo goed als nieuw uit. ( gebruik gemiddeld 2x per week)
Temperatuur blijft verbazingwekkend constant. Veel plezier en succes!
 
Top.

ik heb gezien dat ie het niet, maar zelf heb ik hem in de kelder gestalt. Ik ga hem pas volgende zomer gebruiken......

Ik zal hem met name gebruiken of spullen warm te houden of voor gerechten waar het niets uit maakt wat voor q je gebruikt...zoals vis in zoutkorst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan