BasBQ
Beef en Steak

'Moeilijke' eter op komst...

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Vrijdag krijg ik wat vrienden te eten, waarbij er een een nogal vervelende lijst heeft van dingen die of allergische reacties opleveren of die niet gelust worden:

Granen
Melkproducten
Knoflook (ja echt)
Ui
Vis

Zo'n beetje ieder recept bevat toch minimaal een van deze dingen, met name knoflook en ui komen veelvuldig voor. Iemand nog een mooie tip voor het menu?

Ik ga in ieder geval kiplollies maken met een rub en saus zonder knoflook en ui, maar verder...?
 
Een lekker stuk rundvlees. Picanha of bavette of zo!
 
Peper en zout is voldoende.

Ik zou voor die persoon van die supermarktmagnetronpannekoeken halen.
O nee, tarwebloem...
Ik snap je dilemma. Is die persoon ook nog vegetarisch, om het helemaal af te maken?

Edit: glutenvrije crackers!
 
Chineesje?
 
dennis zei:
Peper en zout is voldoende.

Ik zou voor die persoon van die supermarktmagnetronpannekoeken halen.
O nee, tarwebloem...
Ik snap je dilemma. Is die persoon ook nog vegetarisch, om het helemaal af te maken?

Edit: glutenvrije crackers!

Nee, gelukkig niet vegetarisch :)

Gebakken lucht is wel een aardige optie. Ik ben benieuwd hoe er gekeken wordt als ik de Q open doe met een hoop rook en verder .... Niets :)
 
Koop een lekkere goeie en verantwoorde kip, vlinderen en lekker peper en zout erop, klein beetje gerookte paprika. Lekker grillen. Erbij geroosterde groenten als paprika, aubergine, courgette  met wat peper en zout, verse thijm.

Dan heeft diegene een heerlijk maal, en kunnen jullie lekker je eigen dingen eten.
 
Volgens mij blijft er genoeg keuzes over hoor.  :)
Enehh, ik denk dat die persoon het vervelender vind voor hem/haarzelf dan jij  ;)

Maak zelf ff een lekker basis rubje van een paar ingredi?nten, voor over de kip lolly's
Hamburgertje maken, en deze hoef je helemaal niet vol te proppen met allerlei kruiden, want smaak kan je met div toppings ook goed toevoegen.
Dit zijn dingen die iedereen smakelijk kan eten, en dan hoef je ook niet aparte dingen te maken.
Maak het jezelf niet te lastig.

Suc6, maar dat zit wel goed lijkt mij  :)

Mac
 
Het wordt een bavette denk ik, met alleen pezo en een chimichurri voor de rest.

Hamburger zat ik ook aan te denken, maar zonder broodje vind ik het geen echte hamburger, en een broodje wordt weer niet gegeten. Lastig om het midden te houden tussen rekening houden met wensen en mijn eigen standaarden ;)
 
Volgens mij los je het zo prima op. Als je schoonzus bij ons komt barbecuen gooi ik mijn vraag om vega gerechten hier wel neer.
 
Ik denk dat je het met een mooi stukje simpel gekruid rundvlees prima oplost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan