BasBQ
Beef en Steak

"Moederdags" appeltaart

 
 

RobbertI

Tondelzoeker
Berichten
23
Gezien ik mijn kamado nog niet zo lang in bezit heb en het vandaag moederdag is. Vond ik gisteren avond een perfect moment voor mij om te oefenen en wat lekkers te maken.

Daarom gekozen voor een lekkere simpele appeltaart met een bastogne bodempje.


20210508_190335.jpg



20210508_201915.jpg


20210508_212718.jpg


Ik heb geen rookhout gebruikt omdat ik las dar het gross van de mensen hier niet echt fan van zijn. Ik moet eerlijk bekennen, hoewel hij prima smaakt dat ik zelf niet echt een voordeel zie boven een "gewone" appeltaart uit de oven qua smaak. Maar de ervaring die ik hiermee heb opgedaan was zeker de moeite waard!
 
Het ziet er heerlijk uit. Rookhout zou ik bij het bakken niet gebruiken. Dat is (wat ik heb gelezen) blijkbaar niet zo lekker.
 
Het is gewoon leuk om dit op de Bbq te maken en zeker als je gasten hebt en dat ze de appeltaart van de Bbq afkomt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
voor smaak moet je het niet doen, maar het is toch gewoon leuk om hem van de bbq te toveren?
ziet er goed uit
 
voor smaak moet je het niet doen, maar het is toch gewoon leuk om hem van de bbq te toveren?
ziet er goed uit
Appeltaart ziet er erg lekker uit, had graag een punt geproefd.
Om de 1 of andere reden vind ik mijn appeltaart van de BBQ veel lekkerdere dan uit de oven, maar dat heb ik eigenlijk met alles van de BBQ.
En rooksmaak, dat hoeft helemaal niet bij BBQ. Wie die onzin heeft verzonnen? BBQ-en is koken op houtskool/briketten en rook is een optie.
Rook kan een toegevoegde waarde geven, maar niet bij dit soort gerechten, rook gebruik ik ook maar met mate.
 
Moeders weer verwend. Het is voornamelijk leuk dat je het kan, gebak bakken op de bbq. Maar als ik eerlijk ben gaat bij de voorkeur uit naar de oven.
Op bbq wedstrijden is er vaak een categorie dessert, dan is het wel leuk als je dat op de bbq kan maken.
 
Appeltaart ziet er erg lekker uit, had graag een punt geproefd.
Om de 1 of andere reden vind ik mijn appeltaart van de BBQ veel lekkerdere dan uit de oven, maar dat heb ik eigenlijk met alles van de BBQ.
En rooksmaak, dat hoeft helemaal niet bij BBQ. Wie die onzin heeft verzonnen? BBQ-en is koken op houtskool/briketten en rook is een optie.
Rook kan een toegevoegde waarde geven, maar niet bij dit soort gerechten, rook gebruik ik ook maar met mate.
Dat vind ik ook een Ewald, dat het van de bbq beter smaakt, maar volgens mij Is het bij taart ook een beetje trots wat je proeft. En de effort die je erin gestopt hebt. 😁

En rooksmaak wil je inderdaad niet op je appeltaart 😖
 
Mooie appeltaart geworden. Dat moet smullen geweest zijn

Laatst ook nog eentje gemaakt, helaas niet op de Q. Dat moet nog eens over gedaan worden. Die bodem, wat heb je daar voor speciaals mee gedaan? Klinkt iig lekker
 
Mooie appeltaart geworden. Dat moet smullen geweest zijn

Laatst ook nog eentje gemaakt, helaas niet op de Q. Dat moet nog eens over gedaan worden. Die bodem, wat heb je daar voor speciaals mee gedaan? Klinkt iig lekker
Ik heb als basis een koopmans extra deeg gebruikt, gezien ik gewoon liefhebber van de deeg ben bij appeltaart. En op de bodem had ik fijngemalen (lu) bastogne koeken verdeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu 8 koeken in had en dat als ik het volgende keer maak ik er zeker meer in ga doen want de smaak was nu vrij licht.
 
Bastogne koeken... ja man!
 
Appeltaart is mijn favoriete taart. Mooi resultaat. Ik ga me er echter niet aan wagen om het ook maar te proberen. De appeltaarten die mijn vrouw maakt vind ik erg lekker en dat wil ik zo houden.
 
Mooi taartje gemaakt op de Q en weer een ervaring erbij
 
Appeltaart is mijn favoriete taart. Mooi resultaat. Ik ga me er echter niet aan wagen om het ook maar te proberen. De appeltaarten die mijn vrouw maakt vind ik erg lekker en dat wil ik zo houden.
Je hebt gelijk. Voor dat je het weet worden de appeltaart rollen omgedraaid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan