BasBQ
Beef en Steak

Moederdagmenu; Short Ribs, supermals

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Vandaag was het moederdag, mooi een reden om wat extra tijd aan het eten te besteden. De short ribs heb ik na het aansteken van de bbq ontvet, ontvliest en van een rub voorzien. Ik heb de pittige bull shit rub gebruikt die ik bij basbq heb gehaald en de all purpose rub van bbquality.

De bbq hield ik tussen de 105 en de 115 graden, en als rookhout heb ik kersen en een stuk whiskey vat gebruikt. Na en uurtje 5 toen de buitenkant droog was heb ik heb in de butcherpaper verpakt met een klontje boter. Het vreemde was dat de temperatuur opliep naar 80 graden en daar blijf hangen. (Jazeker getest met meerdere thermometers) Er was geen gang meer in te krijgen. Uiteindelijk heb ik het butcherpapier vervangen voor alufolie en toen liep de temperatuur wel op. Ik weet niet of dit vaker voorkomt? Het was de eerste keer dat ik butcherpaper gebruikte. De temperatuur was opgeklommen naar 95 graden. Even prikken en uitdampen en daarna ingepakt. De asperges stonden sousvide al te garen op 88 graden en de frietjes konden de oven in.

Bij het aansnijden van het vlees was ik bijna ontroerd. Wat mooi!! En de geur die daar vrij kwam. Dat moeten ze in een potje doen!
De reacties waren erg positief!

IMG_9643.jpeg


IMG_9649.jpeg


IMG_9652.jpeg
 
Lekker zeg, Dat was een fijne moederdag!
 
Prachtig, daar heb je vast de handen mee op elkaar gekregen.
 
Hmm short ribs, die dingen blijven gewoon fantastisch! Prachtige rookring ook zeg!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Erg mooie, Short ribs.
Je hebt "the zone" meegemaakt (ook wel "the stall" genoemd)
Wel op een vrij hoge temperatuur ;)
Die asperges en frietjes zien we maar als een gemiste kans😂
 
Mooie ribs. Zien er goed uit. Ik snap jou bevindingen wel. Dat moet smullen geweest zijn.
En de asperges eens een keer grillen op de BBQ. Witte asperges kunnen dat prima hebben. Echt een lekkere aanraden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan