BasBQ
Beef en Steak

Moederdag ribben

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Moederdag!

Een fantastisch excuus om de barbecue weer eens aan te steken. Heb al vaker ribs gemaakt maar was nog altijd niet helemaal tevreden over de smaak. Dus ja, dan zit er natuurlijk maar één ding op, en dat is ze gewoon nog eens maken. Ik heb deze keer het recept uit Smokey Goodness grotendeels gevolgd. Was deze week in de Sligro en daar kwam ik ”rimboesauzen: sparerib marinade” tegen. Deze heb ik direct in mijn karretje gegooid. ‘s Morgens de ribben ontdaan van hun vlies, wat bijgesneden en in de rub gezet. Dit is ook de rub die staan in het boek Smokey Goodness. Dit keer gekozen voor brede ribben en niet voor dikke. Toch zeker nog voldoende vlees aan de ribben te vinden.

F3410F8F-6A53-46C3-BA6C-96966C0B32CF.jpeg

10667C23-6422-43B6-B8B8-EA1D3FA98BDA.jpeg



‘s Middags de weber aangestoken voor indirect barbecuen met wat appelhout snippers. De ribben eerst 2 uur laten garen en ieder half uur ingespoten met een mengsel van appelsap en appelazijn. Na 2 uur te hebben gelegen was het tijd voor de folie. Hierin heb ik ze ook nog ingespoten met het mengsel en een beetje van de sparerib marinade erbij gedaan. Ze vervolgens weer een uurtje terug op de barbecue gelegd.

BF0ACAF1-18AF-42C5-BA1C-1B2D3C92BB30.jpeg


Nadat ze uit de folie kwamen heb ik ze nog eens ingesmeerd met de sparerib marinade en dit na een kwartier nog een herhaald. Na een half uur te hebben gelegen heb ik ze eraf gehaald. Ik moest hiervoor een tang gebruiken, want anders waren ze uit elkaar gevallen. Daarna heerlijk opgegeten met verse frietjes. Ze waren perfect. dit gaat mijn vaste sparerib recept worden denk ik. Je kon ze heerlijk eten. Vlees liet mooi los van de botten en de smaak was fantastisch.
80B7CB3E-3E87-4A00-9D7F-A7F2F75DD24B.jpeg

4C322915-F52F-4699-8992-C32837C4BF5E.jpeg
 
Zien er heerlijke ribben uit.
Zit hier watertandend te staren naar je foto's
 
Niet zo handig van mij om zo een uurtje voor de lunch dit te gaan bekijken. Dat ziet er zo lekker uit.
 
zien er goed uit hoor!, wordt hier ook hoog nodig tijd om weer eens ribbels te maken 🤤
 
lekker hoor. ribbels blijven geweldig lekker

was moeder er ook blij mee?
 
Lekker hoor ribben. Liggen er nu een paar bij 100C hun best te doen.
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan