Van het weekeinde mijn nieuwe speeltje uitgeprobeerd en tegen een paar dingen aangelopen die me niet helemaal zinde.
Zoals het niet sluiten van de onderste ventilatie schuif en het kit werk.
Het is eigenlijk schandalig hoe de afwerking is van de onderste luchtschuif bij zo'n BBQ maar de rest van de BBQ maakt een hoop goed.
onvoledig afgekit en een scheven popnagel

kier tussen lucht schuif zowel links als rechts en onder geheel geen kit.

Dus toch maar even wat aanpassingen gedaan.
Eerst het geheel maar eens gedemonteerd popnagels uit geboord en vrij van kit gemaakt.
De gaten van de popnagels op getapt naar m5.
tevens de geleiding van de luchtschuif met een nylon hamer dicht geklopt zodat het deurtje nu wel sluit.

De omtrek van de luchtschuif uitgezet met afplakband ivm met het strak afkitten.

luchtschuif in de hitte bestendige pakking gezet.

geheel weer gemonteerd en afgestreken.

gelijk maar even de bovenste ventilatie schuif aangepakt.

Tevens voor het terug monteren van de topvent even alle boutjes in de kopervet gezet (anders krijg je ze nooit meer los).
Van het weekeind maar kijken of het gebracht heeft wat ik wilde een beter regelbare BBQ.
omdat ik nog wat tijd over had heb ik gelijk maar even een tool gemaakt om het as makkelijk en schoon uit de KEG te halen.

Zoals het niet sluiten van de onderste ventilatie schuif en het kit werk.
Het is eigenlijk schandalig hoe de afwerking is van de onderste luchtschuif bij zo'n BBQ maar de rest van de BBQ maakt een hoop goed.
onvoledig afgekit en een scheven popnagel

kier tussen lucht schuif zowel links als rechts en onder geheel geen kit.

Dus toch maar even wat aanpassingen gedaan.
Eerst het geheel maar eens gedemonteerd popnagels uit geboord en vrij van kit gemaakt.
De gaten van de popnagels op getapt naar m5.
tevens de geleiding van de luchtschuif met een nylon hamer dicht geklopt zodat het deurtje nu wel sluit.

De omtrek van de luchtschuif uitgezet met afplakband ivm met het strak afkitten.

luchtschuif in de hitte bestendige pakking gezet.

geheel weer gemonteerd en afgestreken.

gelijk maar even de bovenste ventilatie schuif aangepakt.

Tevens voor het terug monteren van de topvent even alle boutjes in de kopervet gezet (anders krijg je ze nooit meer los).
Van het weekeind maar kijken of het gebracht heeft wat ik wilde een beter regelbare BBQ.
omdat ik nog wat tijd over had heb ik gelijk maar even een tool gemaakt om het as makkelijk en schoon uit de KEG te halen.