BasBQ
Beef en Steak

mn eerste spareribs sessie

 
 

boerharm

Kooltjesharker
Berichten
139
Zo mn eerste bbq sessie voor op dit forum is een feit, ik heb mn eerste spareribs op mn 57cm weber ketle bereid. ik heb gekozen voor de rub die bold eagle voor zijn jack daniels ribjes gebruikt heeft de 5-4-3-2-1 rub.

Ik heb de rub 2 uur in laten trekken.
Na 2 uur is het dan zover bbq op temp, ik heb voor de 2,5-1-1 methode gekozen omdat het vrij kleine ribjes waren.
En hier dan het eindresultaat naast mn heerlijke winterse kost, smaak was goed en er zijn nog wel een aantal verbeterpunten.
20140628_171133 by boerharm76, on Flickr
 
Ziet er goed uit hoor die ribs.
Dat zal best wel gesmaakt hebben.
 
zeer dik bevleesde ribbels  :)
 
Ziet er goed uit!! Wat ga je de volgende keer anders doen??
 
Ziet er goed uit Harm!!

Smaakte ook prima.
kwijl.gif
 
MarBQ zei:
Ziet er goed uit!! Wat ga je de volgende keer anders doen??
Ik ga de ribs volgende keer appart inpakken ipv bij mekaar, en wat meer vocht toevoegen tijdens de rust in de alufolie. nu had ik alleen een beetje appelsap overheen gesproeid met als gevolg dat de ribjes de structuur hadden van een karbonade.
 
Ziet er heerlijk uit!
En een heel goed stukske vlees zo te zien.
 
Dat zijn lekkere dikke rakkers! Op de eerste foto lijken het wel flinke varkensfilets ofzo :) Maar op de laatste foto komt alles weer goed.
Dat 'karbonade-achtige' kun je wel krijgen bij van die dikke lappen. Je zou een volgende keer eens buikribben kunnen proberen. Ook leuk, maar toch weer anders.
 
Ik was bij foto 1 ook in de war. Dacht er stond toch spareribs? Mooi bevleesde ribbels zeg! Lust ik wel
 
El Fumarole zei:
Dat zijn lekkere dikke rakkers! Op de eerste foto lijken het wel flinke varkensfilets ofzo :) Maar op de laatste foto komt alles weer goed.
Dat 'karbonade-achtige' kun je wel krijgen bij van die dikke lappen. Je zou een volgende keer eens buikribben kunnen proberen. Ook leuk, maar toch weer anders.
Ik heb nog 1 zo een lekker dikke dribbel in de vriezer liggen, die ga ik eerst met meer vocht laten rusten. zodra ik dan weer naar de slager ga zal ik specifiek om buikribben vragen. thx voor de tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan