BasBQ
Beef en Steak

Mislukte brioche broodjes. Tips?

Sedert de aanschaf van mijn Kitchenaid Artisan ben ik ook meer geinteresseerd aan het raken om aan de slag te gaan om zelf hamburgerbuns te maken.
Dus dit topic is zeer interessant voor mij om wat tips&tricks op te doen en een recept te scoren waarmee een deftig resultaat kan bereikt worden.
Voorlopig heb ik met de Kitchenaid nog niks gemaakt wat aansluiting vindt bij het genootschap. (Pizzadeeg staat nog wel eens op de planning)
 
Als fervent (2 broden per week) eigen broodbakker kan ik niet veel meer toevoegen dan al gezegd. Ik kon op een gegeven moment met een bepaald type meel de meest fantastische broden maken zonder ook maar een weegschaal te hoeven pakken.
Mengkom tot ongeveer zo vol met meel, beetje gist in ongeveer zoveel warm suikerwater, hussie zout door het meel, en dan het water de mengkom in op 10% na om eventueel nog later bij te gooien.

Toen was mijn meel op en kocht ik voor de gein eens van een andere molen. Zelfde tactiek als hierboven leverde niet gerezen compacte broden op. Vulde wel erg goed, maar ik moest weer opnieuw beginnen met afwegen, opschrijven, rijstijden en temperatuur.

@Grimlord de buns van koken met Nick zijn super!
 
Laatst bewerkt:
Sedert de aanschaf van mijn Kitchenaid Artisan ben ik ook meer geinteresseerd aan het raken om aan de slag te gaan om zelf hamburgerbuns te maken.
Dus dit topic is zeer interessant voor mij om wat tips&tricks op te doen en een recept te scoren waarmee een deftig resultaat kan bereikt worden.
Voorlopig heb ik met de Kitchenaid nog niks gemaakt wat aansluiting vindt bij het genootschap. (Pizzadeeg staat nog wel eens op de planning)
Vleesmolen erop en gaan!
Pizzadeeg is ook erg fijn uit de kitchenaid..
We hebben sinds kort ook de pasta maker (voor fusilli etc), die is duur, maar erg gaaf.

In het kader van 'wij van wc eend', deze zijn ook zalig:
 
Vleesmolen erop en gaan!
Pizzadeeg is ook erg fijn uit de kitchenaid..
We hebben sinds kort ook de pasta maker (voor fusilli etc), die is duur, maar erg gaaf.

In het kader van 'wij van wc eend', deze zijn ook zalig:
De vleesmolen en pastamaker staat ook nog op het verlanglijstje, heb er toen wel meteen de pastaroller set voor gekocht en daar is sinds al heel wat pasta mee gemaakt. (Die set stond toen aan een mooie promoprijs van €140)

Ik bekeek net eens je post, zien er heel lekkere broodjes uit.

Net eens gekeken en zien er ook lekkere broodjes uit.
En wat heeft hij gladde ballen :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan