Beef en Steak

Minion vs gezondheid?

groundhog667

Stoker
Hoi,

Afgelopen weekend werd me een vraag gesteld die ik eigenlijk niet met zekerheid kon beantwoorden.
Met de minion methode  (of snake of whatever low & slow methode) wordt er steeds een nieuwe briket ontstoken. Komt hier dan ook die zwarte rook vanaf en hoe zit dat met de gezondheid?

Ik ga ervan uit dat het meevalt maar wanneer je briketten (ik gebruik die van Weber) met de snelstarter aanmaakt komt er eventjes van die zwarte rook uit. Hetzelfde, maar in iets mindere mate, zie ik bij kokosbriketten gebeuren.

Thnx!

Ligt vooral aan de kwaliteit van de briketten. Als je goede briketten/houtskool/kokosbriketten hebt (en die haal je doorgaans niet bij het tankstation) gaat het prima ;)

Frits  (beheerder) heeft daar een topic over gestart waarin aangegeven wordt dat als je kwaliteit briketten gebruikt de kwade dampen best meevallen.
Heel veel forumleden (waaronder ikzelf) gebruiken deze methode al jaren zonder problemen en naar volle tevredenheid.  :)  :)  :)  !

Het zijn ook geen lucifers die steeds ontstoken worden. De briketten gaan gloeien door een andere gloeiende briket. Volgens is er niet zoiets als het 'ontsteken' van een briket, toch?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hans zei:
Frits  (beheerder) heeft daar een topic over gestart waarin aangegeven wordt dat als je kwaliteit briketten gebruikt de kwade dampen best meevallen.
Heel veel forumleden (waaronder ikzelf) gebruiken deze methode al jaren zonder problemen en naar volle tevredenheid.  :)  :)  :)  !

Ik heb zelf de snake methode al meerdere keren gebruikt en ben er ook tevreden mee...en ook ik leef nog steeds ;-)

Thnx.

groundhog667 zei:
Hans zei:

Ik heb zelf de snake methode al meerdere keren gebruikt en ben er ook tevreden mee...en ook ik leef nog steeds ;-)

Thnx.

Zie je wel, geen probleem dus.  =)) !

Terug
Bovenaan Onderaan