BasBQ
Beef en Steak

Mini WSM

nielss055 zei:
Adrie zei:
nielss055 zei:
En nog een upgrade. Een kolenring met een diameter van 26cm en 10cm hoog van geperforeerd RVS. Gemaakt doot forumlid Solexfrank. Frank, hartstikke bedankt! Erg mooi geworden.



Nice! werkt dat een beetje met die ring? Ik leg zelf vaak een snake, dus dan lijkt het me wat minder handig, maar hoe bevalt tie?
Geen idee, ik heb hem nog niet gebruikt. Leg jij een snake in een WSM? Het origineel heeft ook een kolenring, dus ik verwacht veel goeds.
Yup, snake langs ongeveer 3/4e van de rand. Meestal 2 rijen onder en 2 boven. Super stabiel en economisch (al heb ik nooit een minion gedaan dus kan het niet goed vergelijken).

Kan wel even een foto ervan opzoeken als je wilt.

Sent from Tapatalk
 
Adrie zei:
nielss055 zei:
Adrie zei:
nielss055 zei:
En nog een upgrade. Een kolenring met een diameter van 26cm en 10cm hoog van geperforeerd RVS. Gemaakt doot forumlid Solexfrank. Frank, hartstikke bedankt! Erg mooi geworden.



Nice! werkt dat een beetje met die ring? Ik leg zelf vaak een snake, dus dan lijkt het me wat minder handig, maar hoe bevalt tie?
Geen idee, ik heb hem nog niet gebruikt. Leg jij een snake in een WSM? Het origineel heeft ook een kolenring, dus ik verwacht veel goeds.
Yup, snake langs ongeveer 3/4e van de rand. Meestal 2 rijen onder en 2 boven. Super stabiel en economisch (al heb ik nooit een minion gedaan dus kan het niet goed vergelijken).

Kan wel even een foto ervan opzoeken als je wilt.

Sent from Tapatalk
Oke, ik doe eigenlijk altijd de minion in de Mini en snake in de ketel.
 
Helaas heeft de terracotta schaal het (weer) begeven tijdens de laatste sessie (het zijn nu halve manen geworden, maar dat werkt niet zo fijn als op de kamado  :-/). Ook was ik niet 100% tevreden over de stabiliteit op lage temperaturen.
Nu op zoek naar een RVS schaal waar water ik kan. De terracotta schaal wordt dus vervangen door een waterpan.
Gaat waarschijnlijk iets ten koste van de zuinigheid, maar daar krijg je stabiliteit voor terug.

Zoiets word hem: https://www.birdsupply.nl/product/rvs-badschaal-30-cm/

Zelfs met een Kamado Joe in de achtertuin blijft de Mini WSM een veelgebruikt apparaat.
 
Waterpan zit erin.

Stoelhoeken iets ingekort en hij past perfect. Gekookt water in de schaal en hij is veel stabieler dan met de terra cotta schaal. Verbruik ligt ook iets hoger, maar dat is logisch en neem ik voor lief.

09eacbd89d4db082742d4127f1ea61cb.jpg
 
dubbel
 
Terug
Bovenaan Onderaan