BasBQ
Beef en Steak

Mini Tortilla met Pulled Lam

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Vandaag maakten we pulled lam van lams schouder schenkel.

IMG-4150.jpg


De bedoeling was alleen schenkelvlees maar bij de Marokkaanse super hadden ze alleen schenkelvlees met een stukje schoudervlees, ook goed!

IMG-4167.jpg


Even insmeren met een goeie mayonaise (zit ook wat azijn in) om de rub te laten plakken. We gebruikten wat pink himalaya zout en een tandoori rub speciaal voor lamsvlees.

IMG-4168.jpg


Bij een temp van zo'n 120ºC mocht ons lamsvlees erop, natuurlijk vandaag met een lekkere chunk kersenhout.

IMG-4183.jpg


Na zo'n 3 uurtjes, even lakken met een bbq saus van Jack.

IMG-4196.jpg


Nadat ze vanaf zo'n 70ºC ingepakt er hadden op gelegen, nog even terug, voor een lekker plaatje, kern was inmiddels ruim 92.

IMG-4205.jpg


En na een uurtje rusten, ff pullen, mix van jus en bbq saus en wat kidneybonen chili schotel (uit zo'n zak) in een tortilla weer terug op de barbie.

IMG-4217.jpg



In 1 woord...superfood!

video is er ook weer!

Tortilla's met pulled lamb
 
Laatst bewerkt:
Ziet er ook super lekker uit!
 
Dat ziet er heel goed uit! Fantastische grill marks :love:
 
Kijk dat zijn weer ouderwetse bijdragen Ben, welcome back ;) Heerlijk zeg, krijg trek.
 
Ben, je bent weer terug 🥳 ik had het er pas nog over met mijn wederhelft......hoe zou het met Ben zijn in deze corona tijd en dat i.v.m. je ziekte, maar gelukkig je bent er weer👍
Dat zijn heerlijke tortilla's geworden, lekker met lamsvlees, zeer smakelijke foto's ook.
 
Ben, je bent weer terug 🥳 ik had het er pas nog over met mijn wederhelft......hoe zou het met Ben zijn in deze corona tijd en dat i.v.m. je ziekte, maar gelukkig je bent er weer👍
Dat zijn heerlijke tortilla's geworden, lekker met lamsvlees, zeer smakelijke foto's ook.

Dank je Jet, van de corona heb ik gelukkig geen last, stuurde mijn vrouwtje op pad voor zoals deze keer de lams schenkels, (doe misschien een beetje stoer dat 'ík' naar de slager ging) maar we maakten samen weer lekkere tortilla's, top plaatjes en een leuke vid
 
wauw! en dit lees ik dan op de vroege ochtend. das lekker wakker worden zo
topgerecht Ben. Ziet er heerlijk uit.
 
Ziet er goed uit! Moet ook eens pulled lam maken. Zo een wrap lijkt me er super mee.
 
Dit zijn weer lekkere plaatjes Ben. Dat is echt smullen geblazen. Had graag een rolletje mee gepakt
Blij dat alles weer goed gaat. En je weer lekker achter de Q staat.
 
Dit is echt top, komt met stip binnen op mijn lijstje. (y)
 
Lekkerrrrrrr hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan