BasBQ
Beef en Steak

Mini Porchetta, grande gusto met verse kruiden

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Gisteren heb ik de zwoerd van een stukje buikspek, iets meer dan een kilo, ingesneden en in zout gezet. Deze heb ik op de vetkant laten rusten voor 24 uur.
Vanmorgen verse kruiden uit de tuin gehaald, groene salie, rozemarijn, tijm, en oregano. Deze heb ik fijngesneden, aangevuld met gekneusde venkel en peper, op het ingesneden vlees gelegd nadat deze was ingesmeerd met knoflook en olijfolie.

Hier heb ik een rolletje van gemaakt en met touwtjes dicht gebonden.Een spit kon er nog doorheen geperst worden en hopakkee het eitje in.
Deze stond op zo'n 150-160 graden. Na een uurtje of 2 was de kern al 80 graden. Tijd om de kolen goed van zuurstof te voorzien. Na een half uur zat er een redelijk knapperig korstje op, al was deze wel dun. Omdat het een klein stuk was durfde ik hem niet langer te grillen.

In de keuken was de pasta gekookt, en een lekkere salade gemaakt. Bij het snijden stiekem alvast een stukje korst alvast geproefd, super!
Het resultaat was geweldig. De verse kruiden voegen een extra smaakbeleving toe.

La Dolce Vita, in Brabant dan hè


7FCAEC40-E995-4E4F-860E-17681B7433E6.jpeg


VideoToGif_GIF.gif

IMG_9793.jpeg
 
Wow, heel mooi gemaakt, het velletje ziet er heerlijk uit.
 
mooi rolletje geworden zeg. porchetta is zooo lekker. moet goed gesmaakt hebben
 
Wat een lekkere plaatjes zeg. Porchetta van buikspek staat nog op de wenslijst.
Dat moet smullen geweest zijn. Huidje mooi knapperig geworden?
 
wow dat is heel mooi gelukt! Fantastisch resultaat met de spit 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan