BasBQ
Beef en Steak

Mini gietijzeren pannetje.

El Fumarole zei:
Geniaal dingetje om kleine gegratineerde bijgerechtjes in te maken, of als camembert-smelt-ding of quiches of of of... :)
Ik hoop dat ze ze nog hebben bij ons...

Ik heb ze net uitgepakt en wil er meteen nog een paar bij.
Ze zijn echt geweldig en je kunt ze voor veel toepassingen gebruiken.
 
Ik voel me echt helemaal thuis hier... ik heb 'm dus ook meteen gescoord Frits, maar was benieuwd... gauw wat lekkers erin maken zodat Mevrouw Sander ook weer happy is en zich beseft dat ik dit ECHT NODIG had! ;-)
 
maroc zei:
El Fumarole zei:
Geniaal dingetje om kleine gegratineerde bijgerechtjes in te maken, of als camembert-smelt-ding of quiches of of of... :)
Ik hoop dat ze ze nog hebben bij ons...

Ik heb ze net uitgepakt en wil er meteen nog een paar bij.
Ze zijn echt geweldig en je kunt ze voor veel toepassingen gebruiken.

Ze komen wat minder hard aan dan het serviesgoed of de grote koekenpan?
 
Hebben ze ook nog een choclate chip versie ;).

bd8b3553f32d08ebd0e205e316c4f8b5.jpg


Die kon er nog wel bij.

bd3a8d3c41034ed0d6784fbb5b9efdc4.jpg
 
Bij de Xenos waar ik was hadden ze alleen maar met de pizza ingredi?nten.

Misschien is het handig om (voor zo ver het geen kantenklare meelmixen zijn) de receptjes op de achterkant van de verpakking in het receptendeel te zetten.
Dan kunnen we alle andere versies ook eens maken als je maar ??n ingredi?nten versie kon vinden/kopen.
 
Denk niet dat je er veel aan hebt, maar even letterlijk voor je overgenomen. Het zit hem namelijk in de mix,....


Brownie

Je hebt nodig:
- 1,5l Plantaardige olie
- 1 klein ei
- 2 el water

1. Smeer de pan in met olie. Verwarm de oven voor op 162 Celsius
2. Doe de mix in een kom en voeg de olie, ei en water toe.
3. Meng met een houten lepel tot het volledig is gemengd.
4. Giet het mengsel in de koekenpan.
5. Plaats de koekenpan in de oven en bak 16 tot 18 minuten. Niet te gaar.
6. Haal de pan uit de oven met behulp van een ovenwant. Voorzichtig omdat het handvat warm is! Laat de pan afkoelen vijf minuten voor het serveren.
7. Serveer met uw favoriete ijs en/of toppings.



Chocolate Chip Cookie

Benodigdheden:
- 2el zachte boter
- 1 ei

Maak de pan goed schoon en vet deze in met wat olie.

Gebruiksaanwijzing:
- Verhit de oven op 190 Celsius
- Doe de inhoud van de mix in een kom en voeg hieraan de zachte boter en eieren toe.
- Roer dit met een houten lepel goed door elkaar.
- Leg de mix op een ovenplaat en bak het gaar in 10-12 minuten.
- Haal de pan uit de oven met een ovenhandschoen. Kijk uit dit is heet.
- Serveer de koek met uw favoriete ijs en/of andere topping.



Veel succes ermee,.... ;)



ps. Ik ga die mixes ed niet gebruiken,... dus indien nodig kan ik ze wel opsturen heb er in totaal 8.
 
Thanks but no thanks Bidle.  :D
Daarom had ik er al bij gezet voor zo ver het geen kant en klare mixen zijn. Voor je pizza moet je er namelijk nog gist bij doen. Ik hoopte dus dat het niet van die kant en klaar zooi was.....
 
Ik heb er inmiddels ook ??n gekocht voor de fun. Nu zag ik gisteren ineens bij Groupon een aanbieding voorbij komen met twee gietijzeren pannen in de maten 6 inch en 10 inch voor 25 euro. In mij ogen een koopje voor als je op zoek bent naar een maatje groter.
 
Net toch ook maar naar de xenos geweest en een pannetje gescored.
Vriendin twee maal verbaasd. Wat moet je nou met zo'n klein pannetje, en ben Jij bij de Xenos geweest??
 
Hier inmiddels ook drie binnen. Leuke tip! Pannetjes zijn wel een beetje aan de lage kant, maar voor kleine gratineerdingen prima.
 
Ik kon het niet laten, heb er ook maar 2 gehaald. Nog geen idee wat ik er mee ga doen, maar dat komt wel goed ;)
 
Stelletje koopzieke kerels bij elkaar zeg. =))
 
Bitterbal zei:
Ik heb er inmiddels ook ??n gekocht voor de fun. Nu zag ik gisteren ineens bij Groupon een aanbieding voorbij komen met twee gietijzeren pannen in de maten 6 inch en 10 inch voor 25 euro. In mij ogen een koopje voor als je op zoek bent naar een maatje groter.

Ik zag hem ook voorbij komen. Maar er staat met anti-aanbaklaag dus niet twijfel ik of ze wel op de bbq kunnen.
Trouwens gietijzer en anti-aanbaklaag is imho dubbel op.
 
Dat is een foute vertaling van Groupon denk ik. Als je naar de site van de fabrikant gaat staat er namelijk pre-seasoned. Er staat verder ook dat deze pannen een prima alternatief op non-stick (anti-aanbak) pannen zijn.
 
Ik ga ze ook gewoon bestellen. Leuk voor frittata van de bbq.
 
Terug
Bovenaan Onderaan