BasBQ
Beef en Steak

Mini Briketten starter

 

Buur

Sprokkelaar
Berichten
45
Mijn Q kan niet zoveel kolen of Briketten aan dus is het aansteken soms wat lastig. Maar we hebben een oplossing geknutseld. Een Mini starter.  De starter is gemaakt voor ongeveer 10 briketten. Mijn Weber starter is natuurlijk veel te groot om die hoeveelheid aan te kunnen. Maar met wat hoekjes, draadeind, moertjes, alu buis en een oud stukkie hout (dat ooit met een strand wandeling een tas in te gegaan), aan de slag gegaan met een leuk resultaat en het werkt, moeten nog wat gaten onderin en misschien boven in nog een paar voor de lucht doorstroming, maar we kunnen weer wat sneller starten met de Q!

main.php


met een hand kolen er in om te testen...
main.php


en natuurlijk eten als resultaat... snelle burgers
main.php




 
 
leuk en praktisch knutselwerk .. k zou zeker geen gaten bij boren anders is trek effect weg,,
 
ff goed kijken wat handig is, paar streepjes er in en 2 gaten voor lucht toevoer als ik alleen een vlakke ondergrond heb... post het resultaat wel als ik er uit ben  ;) maar blij met de tips!
 
Dat is ook een hele leuke zo, en scheelt een paar gaatjes boren... haha
 
gewoon een stukje logica :een lekke kachelpijp trekt toch ook niet/ dan wel valse lucht van de verkeerde plek ipv de brandhaard.

weber maakt die gegalvaniseerde dingen met die gaten dr in zijn  voor de show ..
met stil weer gaat t nog maar met wind blaast ie de trek toch opzij weg dan wel naar beneden.
 
@AV Je hebt helemaal gelijk in dat valse lucht aantrekken. Onderin moet ik wel 2 gaten boren voor het aantrekken van lucht als die op een vlakke ondergrond staat, anders komt er geen lucht bij. heb ook niet altijd een klinkertje bij me.. en op het rooster in de Q past die ook niet.  bedenkt AV voor de inbreng!
 
klinker haha :jaja die hebben we allemaal wel liggen in de buurt van de Q/oven.

k heb zelf meerdre plekken waar ik m beetje schuin weg kan zetten.
maar meestal staat ie op t rooster van mn oven.

hieronder de mijne rvs selfmake met 4 sleuven onder tot bijna aan t gaatjes rooster van de starter.
deze werkt met windkracht 7 nog



en oja onderin moeten zoveel gaten as t kan maar das vanzelfsprekend natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan