BasBQ
Beef en Steak

Mijn UDS verslag

frieskip

Sprokkelaar
Berichten
46
Hier mijn foto verslagje van de UDS bouw.

Daar ik alleen ga smoken in deze ton, is hittebestendige verf wel nodig?

Uitbranden en overspuiten moet nog gebeuren.

Past net

d4e5f58fad87c4f6f416d250f5d87d95.jpg


Binnenkant

de094192e12a7c6b86b4a97629d47228.jpg


Thermometer op de plek

a7403c402353c0c7060ac08a5afd1d73.jpg


Roosters en kolenmand op de plek

347c1f6db3a3d5ebd7776122d0096476.jpg


Schoorsteen

67183c0d5a9f2bbdb3cb3cdf65e0a236.jpg



Nu alleen nog handvaten monteren, zwenkwielen, en een bevriende loodgieter aan de slag zetten voor de lucht invoeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als de binnenkant geen coating heeft (controleren met een schuurpapiertje) zou ik deze insmeren met Crisco en lekker gaan gebruiken. Scheelt een hoop werk  :D

Succes met de bouw!
 
Goed bezig
 
Als ik er voor kies om hem niet uit te branden, dan de buiten opschuren en spuiten met normale verf? Heb hier nog zat staan namelijk.

Of moet er echt hitte bestendige verf op?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb aan de tussenring van mijn WDSM niets gedaan, behalve van binnen behandelen met Crisco.
Aan de originele lak van het vat is nog geen verkleuring te zien
 
Denk dat het dan schuren word, en overspuiten met normale spuitlak.

Mocht dit niet gaan werken kan ik hem altijd nog overspuiten met hittebestendige lak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Inmiddels weer wat verder gekomen met de UDS, ingesmeerd aan de binnenkant en nu kijken wat de maximale temperatuur is wat die kan halen

Kolen mand gevuld voor 20%




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi geworden !
 
Na 4,5 uur nog steeds 124 graden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Leuk project
 
Mooi project en je UDS wordt niet echt heet  dus met de verf zal het wel goed komen.
 
Boldeagel +1 mooie UDS wat is de max temp geworden, Die van ons is eens door geschoten naar 160 gr, vergeten deksel op te leggen bij het inpakken van de ribbels en dan ook geen verkleuring van de de originele Castrol lak
 
Nee er zit 1 grill rooster in, wel heb ik met bouten de mogelijkheid gemaakt om het rooster 15 cm extra te kunnen laten zakken.

Onderin boven de kolenmand zit een 47cm rooster waar een lek bak op kan staan. De lekbak zorgt ervoor dat er geen vet/vocht op de kolen lekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Marnix zei:
Boldeagel +1 mooie UDS wat is de max temp geworden, Die van ons is eens door geschoten naar 160 gr, vergeten deksel op te leggen bij het inpakken van de ribbels en dan ook geen verkleuring van de de originele Castrol lak


Bij de 150 graden heb ik wat kranen dicht gezet omdat het tijd was voor de speklappen

150 is namelijk ruim voldoende voor de smoker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
frieskip zei:
Nee er zit 1 grill rooster in, wel heb ik met bouten de mogelijkheid gemaakt om het rooster 15 cm extra te kunnen laten zakken.

Onderin boven de kolenmand zit een 47cm rooster waar een lek bak op kan staan. De lekbak zorgt ervoor dat er geen vet/vocht op de kolen lekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt

Maar dus ook de mogelijkheid voor een tweede rooster !
 
Haha ja, tot nu toe nog niet nodig gehad om een 2e rooster te plaatsen, ribbels kunnen namelijk in de welbekende Ikea deksel rekjes, en ik kan met gemak 2 van die rekken vol pakken met vlees.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan