BasBQ
Beef en Steak

Mijn UDS in 2 stappen

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Stap1
Niet af 1a:
Een vat geregeld bij Fiwado. Kon hem zo meenemen zowel bij Amsterdam, Zwijndrecht als Millingen maar heb hem uiteindelijk in Amsterdam aan boord genomen.
Foto-WHTFU8U3-D.jpg

Niet af 1b:
Vat mee naar huis genomen en de felsnaad ingeslepen en een 1 mm schijf en afgebraamd met een dikke schijf.
Foto-76ZOKEJQ-D.jpg

Niet af 1c:
De fik erin. Eerst 's avonds om de zwarte rook te maskeren. Het probleem is dan alleen dat je de vlammen weer zo goed ziet en hoog boven de muur uitkomen dat ik daar na een 20 min. ook maar mee ben gestopt voor de buren. De volgende dag verder uitgebrand maar wel zonder dikke zwarte rook. Weet niet of dit normaal wel zo is maar toevallig was er die week in Katwijk brandweer uitgerukt voor iemand die een ton aan het uitbranden was geweest. Dus was extra voorzichtig.
Foto-HW4FBS8O-D.jpg


Foto-8S7G7NUH-D.jpg

Niet af 1d:
De onderkant was nog niet helemaal verbrand dus heb even zwaarteschut geleend, om deze ook te verbranden.
Foto-PPFWU4RQ-D.jpg

Niet af 1e:
Deksel vergeten te branden dus maar zonder branden geborsteld. Dan merk je goed waarom je dat vat eerst uitbrand. Je ziet hier ook ff beter hoe die felsnaad is ingeslepen.
Foto-ZIXESDQ6-D.jpg

Niet af 1f:
De zijkant komborstelen.
Foto-3VY6VI7R-D.jpg

Niet af 1g:
In de hitte bestendige lak gezet.
Foto-JJW8EPX3-D.jpg


Foto-8TQ4SXOV-D.jpg


Foto-QSLZ7CJU-D.jpg

Niet af 1h:
Gaten voor de luchtinlaat gemaakt met een stappenboor.
Foto-I3PO68HD-D.jpg

Niet af 1i:
Kogelkranen 22mm. bevestigd.
Foto-IG6CUG84-D.jpg

Niet af 1j:
Dopje aan de achterzijde.
Foto-N4GOK8HE-D.jpg

Niet af 1k:
Geperforeerd rvs op een grill rooster van een smokey joe gelast. (door een bekende)
Foto-CRVQXJVF-D.jpg

Niet af 1l:
Dienblad eronder en een hengsel van een emmer eraan. Met een krul zodat hij niet kan schuiven.
Foto-U7UEX7YL-D.jpg

Niet af 1m:
Wielen eronder. Alleen jammer dat ik geen rekening heb gehouden met de rand waardoor ik de rem niet kan gebruiken.
Foto-F3PXKUML-D.jpg

Niet af 1n:
Ophanging voor het hitteschild. Wat trouwens een roosten in van een weber oto 47 in de folie is.
Foto-OXU3E7D7-D.jpg

Niet af 1o:
Op hangpunten voor 3 roosters (je weet nooit waar het goed voor is)  en een thermometer bevestigd.
Foto-BJ73M3RZ-D.jpg


Foto-XMKFOVHV-D.jpg

Niet af 1p:
Handvatten erop gemaakt van de Ikea. Een pijpnippel 1,5" duim met een verloopstuk van 2" erop omdat ik die nog had liggen en in de raapolie (dr. oetker) gezet voor de seasoning. Had wel Pam of Crisco willen gebruik maar dit kost 1,09 en ligt gewoon in de supermarkt.
Foto-DC44LBO4-D.jpg

Niet af 1p:
Seasoning. Opgestook met kolen en veel eiken naar 180 C
Foto-H88NZ8WK-D.jpg

Niet af 1r:
Een stang gemaakt om worst/makreel aan te hangen.
Foto-PMRE47OG-D.jpg


Stap2
Af

Foto-M66WVTEP-D.jpg


Tanks for watching!












 
Mooi project, prima gelukt!
Een ook een mooi stapeltje brandhout wat je daar hebt liggen....
 
Mooi!!! =D>
 
Nou A3aan84, dat is zeker mooi staaltje werk! Wanneer is de maiden run?
 
Hee A3aan84, begrijp ik het goed dat je begonnen bent met een dicht vat en dat je een deksel hebt gemaakt van de bestaande bovenkant door het open de slijpen? Zo te zien net onder de felsrand. Wordt de ton daardoor niet een stuk minder stevig? Heb ook zo'n vat en dat is het gene wat me tegen hield om er aan te beginnen.
 
Nee, ik heb hem op de felsnaad ingeslepen, precies in het midden tot je door de eerste laag heen ben (de deksel)  met een dunne slijpschijf 1mm Dan kan je de deksel weer gebruiken en blijft de ton stevig. Hij sluit boven verwachting goed af.

Foto-NIRJABEO-D.jpg


De 1,5" pijpnippel is te smal voor een lage temeratuur. vandaar dit noodverbandje. Nu, met deze pijp, blijft hij erg makkelijk op temp. moet het alleen nog vast zien te krijgen voor als het waaid.

Foto-FLMPGCDW-D.jpg
 
O, en dennis. Die loopt  :)
 
netjes gemaakt hoor
 
Wanneer verwacht je klaar te zijn ;)
 
Nu Dennis, dus als je je kolen komt ophalen is er misschien nog een stukje worst. Maak straks een draadje
 
A3aan84 zei:
Nee, ik heb hem op de felsnaad ingeslepen, precies in het midden tot je door de eerste laag heen ben (de deksel)  met een dunne slijpschijf 1mm Dan kan je de deksel weer gebruiken en blijft de ton stevig. Hij sluit boven verwachting goed af.

Dank je, ik zal eens kijken bijn mijn ton, lijkt erop dat er maar 1 rand/ronding bij die van mij zit en een dubbele rand/ronding bij jouw ton.

Btw ik vind hem errug gaaf, die ton van je!
 
Dat komt door het slijpen het was er ook 1, succes. Als je wat wil weten kan je altijd vragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan