BasBQ
Beef en Steak

Mijn Spaans is toch minder dan ik dacht

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Op vakantie in Spanje is het toch wat lastig om uit te vogelen welk stuk vlees je koopt. Zo heb ik onderstaande verpakking gekocht met de tekst: "Costella de porc primer preu". Uitgaande van wat ik zag hoopte ik een soort buikspek blokjes te hebben, en dat ik er burnt ends mee kon maken (of iets wat daar op lijkt). Maar na het openen van de verpakking blijken er stukjes bot te zitten in de blokjes. Het lijken wel stukjes spare ribs. Iemand enig idee wat ik precies heb gekocht? En wat ik er eventueel mee zou kunnen op de BBQ?
IMG_20200818_134628.jpg
IMG_20200818_121659.jpg
 
Google translate maakt er 'varkensribben eerste keus van', lijkt mij handiger om langzaam te stoven in een saus denk ik. Ribbetjes in zwarte bonensaus of iets dergelijks...
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Als ik ga googlen kom ik alleen op spaanse sites uit, maar klik dan op 'afbeeldingen' om toch een beeld te krijgen. Lijkt erop dat het stukjes rib zijn idd. Dus mss lage temperatuur lang genoeg zodat het fall of the bone is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Ja, ik had het ook door Google Translate gehaald. Vanuit het Catalaans wordt het "Varkensribstuk". Zal dus wel iets in die richting zijn. Het oogt niet helemaal hetzelfde als de bekende spare ribs. Misschien zijn het niet de baby back ribs, maar andere delen van de ribben. Ik denk dat ik wat ga experimenteren in de richting van 3-2-1 spare ribs. Heb ook niet alles in huis dus het wordt een beetje improviseren. Heb in ieder geval een goeie pork rub en barbecue saus. Dus ik moet een eind kunnen komen!
 
Ik kom ook niet ver met tante google, ik krijg als vertaling 'varkensrib eerste prijs", ik denk dat het spareribs zijn die in stukken/jes gehakt zijn, als je naar de verpakking kijkt kun je het op allerlei manieren klaar maken, koekenpan, stoofpan, oven en bbq. kun je het niet aan een spanjaard daar vragen wat zij hier mee doenšŸ¤”
 
Knars ofwel ribtips, is vlees met kraakbeen
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Ze liggen er ondertussen een dik uurtje op, bij een iets te hoge temperatuur (140 graden). Is toch lastiger te controleren op een Smokey Joe. Daarnaast was ik tussendoor aan het zwemmen. Desalniettemin zien ze er niet slecht uit! Straks wat barbecue saus er overheen.
IMG_20200818_160638.jpg
 
Ik gok dat het zomaar lekker zal zijn!
 
Als ik ze zo zie liggen, weet ik zeker dat het goed komt. En je kunt wat van je lijst schrappen dat er helemaal niet op stond :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
In Spanje smaakt alles prima.
Zal met deze ribbels ook wel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Dat smaakte helemaal niet gek! Ik zal een apart draadje posten. Heb namelijk maar gelijk besloten om met de fotowedstrijd mee te doen :)
 
Dat is een heel fijne foto geworden, mooie layout en sfeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Dat smaakte helemaal niet gek! Ik zal een apart draadje posten. Heb namelijk maar gelijk besloten om met de fotowedstrijd mee te doen :)

Ribtips zijn superlekker
 
Das toch mooi dit. Op vakantie iets kopen en niet weten wat
Vervolgens een heerlijk gerecht gemaakt.
In Nederland doe je dit niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Das toch mooi dit. Op vakantie iets kopen en niet weten wat
Vervolgens een heerlijk gerecht gemaakt.
In Nederland doe je dit niet.

Dat is exact mijn ervaring geweest :)
Beetje experimenteren en wel zien wat het resultaat is. Is mij prima bevallen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan