BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Hari-Bo zei:
De Caliber Pro Kamado heeft er een broeder bij gekregen.  :D

cH8tyY1.jpg
Super nice!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Mooi setje!
 
Wat een mooi glimmend hoekje.
Nu snap ik eindelijk waarom je die zonnebril draagt. :D :D
 
Had caliber dan niet beter een groot model uitgebracht  :p met Heatdeflector  :p :p :p
 
mooi hoor! RVS is echt prachtig! blijft dat zo na intensief gebruik? 
 
KaYDee zei:
mooi hoor! RVS is echt prachtig! blijft dat zo na intensief gebruik?

De linker is sinds begin juli flink in gebruik genomen, ik zou zeggen oordeel zelf.  ;)

@Brecht
Er is nog geen heat deflector beschikbaar, maar de zelfgemaakte gebruik ik enkel voor pizza sessie om te voorkomen dat de steen niet barst. Voor de rest eigelijk nooit, en met de kolenmand kan je ook een soort van indirect doen, want er is een stuk meer ruimte onderin vergeleken met een model van keramiek omdat er geen vuurring onderin zit.
 
Ik zou het toch niet durven om er een duur stuk vlees op te gooien zonder heatdeflector. Het is een erg mooie Q maar ik vind het eigenlijk erg dat caliber er geen heatdeflector voor maakt. Vroeger heb ik hem ook nog in overweging genomen ipv een kamado maar dat gebrek was toch de afknapper. Die blaze basket kan inderdaad wel helpen om indirect te werken maar dan verlies je volgens mij terug weer een deel plaats op je rooster. Los daarvan is het wel een erg mooie Q is die kwalitatief wel bij de betere hoort volgens mij.
 
Brecht zei:
Ik zou het toch niet durven om er een duur stuk vlees op te gooien zonder heatdeflector. Het is een erg mooie Q maar ik vind het eigenlijk erg dat caliber er geen heatdeflector voor maakt. Vroeger heb ik hem ook nog in overweging genomen ipv een kamado maar dat gebrek was toch de afknapper. Die blaze basket kan inderdaad wel helpen om indirect te werken maar dan verlies je volgens mij terug weer een deel plaats op je rooster. Los daarvan is het wel een erg mooie Q is die kwalitatief wel bij de betere hoort volgens mij.

Ik durf dat zonder problemen en koop alleen maar goed vlees bij een lokale vleesverwerker.  :) Maar ik begrijp wat je bedoeld, ik miste deze vooral voor pizza sessies.
Dan is het een keuze maken kan je er mee leven zonder een heat deflector, of laat je er 1 maken (zoals ik gedaan heb) of kies je voor een andere Kamado. Zelf was ik ook wat sceptisch hierover en daarom hield ik de Big Green Egg Large er nog even naast. Het schijnt wel dat er 1 ontwikkeld wordt, maar er is nog geen verwachting wanneer deze op de markt komt.

Maar inmiddels zo overtuigd (nee ik heb geen aandelen in dit merk) dat de Big Green Egg de deur uit mag omdat er in mijn ogen een flink verschil is qua materiaalkeuze en afwerking, en zoals op mijn site te zien heb ik aardig wat vergelijkingsmateriaal gehad in het verleden.

Uiteraard is dat ook een beetje appels met peren vergelijken, want het is ook een andere prijsklasse. Maar ik wou een investering doen voor de lange termijn. En omdat ik buiten de deur deze ook weleens gebruik is de kans op serieuze schade vergeleken met keramiek zo goed als 0.
 
WAUW !!!
Schitterend!!!
Wij zijn helemaal niet jaloers hoor. :(  :D
 
reubster zei:
weekendje weg met z'n allen??  :D ;)
kapteyn zei:
Ruimte zat voor een mooie BBQ meet!

Klopt, tuin is 2500m2 dus er kunnen wel een paar sleurhutten en tenten gezet worden :)

Het zal dan wel een fluistermeeting moeten worden want je kan daar buiten een speldekop horen vallen in het gras  :D

Iemand ideeen voor een vuurput? voormuur? vuur...weetikveelwat
als het maar open vuur is waar ik eventueel een rooster kan boven hangen, DO kan inzetten, ...

En er gezellig rond zitten met wat warmte.
 
Wanneer is de housewarming voor het BBQgenootschap?  ;)
 
Lekker gauw vies maken die webert! Veel BBQ plezier ermee!  B-)
 
479ef182ab143a3ac09adc535b91e728.jpg


f986a713fd5ad7302e0db2134751cb48.jpg


De Weber staat er nu een klein maandje.
Gister me goed uitgeleefd, Kamado Joe classic II.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Porkert 8 van marktplaats ?30,- voor onder de kerstboom
b09b42c9ebf4d9801c8d9190080a4619.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan