BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Shiny!
 
Nice, RVS is zeker een meerprijs waard.
Mijn BGE is een vuile roestbak geworden na jaren.
 
Jens zei:
Nice, RVS is zeker een meerprijs waard.
Mijn BGE is een vuile roestbak geworden na jaren.

Ik heb ook nog een BGE L en Minimax, deze roesten niet omdat mijn hele collectie na gebruik naar binnen gaat in de verwarmde garage anders gaat het inderdaad roesten en dat is gewoon zonde.
 
SmokerB zei:
Gietijzeren rooster voor de wga. Goedkoop dingetje maar past met een klein beetje slijpen prima.
IMG_20180404_171210.jpg

Mooi waar heb je die vandaan?
 
Hari-Bo zei:
Jens zei:
Nice, RVS is zeker een meerprijs waard.
Mijn BGE is een vuile roestbak geworden na jaren.

Ik heb ook nog een BGE L en Minimax, deze roesten niet omdat mijn hele collectie na gebruik naar binnen gaat in de verwarmde garage anders gaat het inderdaad roesten en dat is gewoon zonde.

Ja, dan duurt het gewoon wat langer, maar alleen al het aandraaien van de dopmoeren zorgt ervoor dat de lak eraf gaat en dan gaan ze hoedanook roesten na jaren. Vooral het onderstel heeft bij mij h??l veel roest. Ik poets de stalen onderdelen regelmatig op met WD40, dat helpt enigzins.
 
Jens zei:
Hari-Bo zei:
Jens zei:
Nice, RVS is zeker een meerprijs waard.
Mijn BGE is een vuile roestbak geworden na jaren.

Ik heb ook nog een BGE L en Minimax, deze roesten niet omdat mijn hele collectie na gebruik naar binnen gaat in de verwarmde garage anders gaat het inderdaad roesten en dat is gewoon zonde.

Ja, dan duurt het gewoon wat langer, maar alleen al het aandraaien van de dopmoeren zorgt ervoor dat de lak eraf gaat en dan gaan ze hoedanook roesten na jaren. Vooral het onderstel heeft bij mij h??l veel roest. Ik poets de stalen onderdelen regelmatig op met WD40, dat helpt enigzins.

Voor het aandraaien gebruik ik aparte sleutels met een rubberen rand, dan blijft deze laag volledig intact.  ;)
 
Jens zei:
Hari-Bo zei:
Jens zei:
Nice, RVS is zeker een meerprijs waard.
Mijn BGE is een vuile roestbak geworden na jaren.

Ik heb ook nog een BGE L en Minimax, deze roesten niet omdat mijn hele collectie na gebruik naar binnen gaat in de verwarmde garage anders gaat het inderdaad roesten en dat is gewoon zonde.

Ja, dan duurt het gewoon wat langer, maar alleen al het aandraaien van de dopmoeren zorgt ervoor dat de lak eraf gaat en dan gaan ze hoedanook roesten na jaren. Vooral het onderstel heeft bij mij h??l veel roest. Ik poets de stalen onderdelen regelmatig op met WD40, dat helpt enigzins.

Ik heb geen flauw idee om hoeveel dopmoeren het gaat maar wellicht is het een idee om ze te vervangen door rvs dopmoeren bij eerste montage.
Zo'n apparaat is toch al duur zat dus kunnen die paar moertjes er ook wel af. :-?
 
Netjes! Ik heb er ok nog een in de schuur liggen maar tot nog toe nog niet op mAat geslepen. Ik ben bang dat gietijzer op een wga meteen zorgt voor van die overdreven zwarte grillmarks?
 
Als je je gietijzer niet te heet opstookt vallen die grillmarks wel mee hoor. Gietijzer word namelijk uit zichzelf niet warm.  ;)
 
Ik vind het ook wel meevallen :D

qI05SEGl.jpg
 
Hans zei:
Ik vind het ook wel meevallen :D

qI05SEGl.jpg

Dit is toch wel een iets mooier roostertje dan die van mij! Komt er nog wel een keer om het afgrillen nog wat mooier te maken :)
 
Dit weekend via marktplaats een WSM 47cm overgenomen. Voor een heel zacht prijsje :)

Even goed schoonmaken en dan uitproberen.

e0bec1d7d65e0dc48f8cbaa7da1fab61.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie aankoop, gefeliciteerd. ;)
 
Kan je weer even voorruit. ;)
 
Mooie score :D
 
Aangezien ik meer capaciteit nodig heb en stabiel moet zijn en deze aanbieding  niet kon laten staat is gisteren een aanvulling binnen gekomen :)

36925694_1875566342508327_6721947224982421504_n.jpg



 
Terug
Bovenaan Onderaan