BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Chinese style ribs liggen op dit moment op de Q, vanavond worden ze geserveerd met noodels en een Chinees biertje :)
 
935f4bb36e6e7b53048babd43b8046a6.jpg



Ze waren heerlijk.
 
Vanochtend naar Harm Scholte geweest om een nieuwe firebox voor de Primo op te halen (Garantie)
er zitten 3 scheuren in de oude 20 jaar garantie dus .............
Harm had de nieuwe Thermometers liggen en voor nog geen 25 euro meteen eentje meegenomen.
Het gat in de deksel moest wel opgeboord worden, dat was 5 minuten werk.
Hij is een flink stuk groter dan de oude, en het calibreren doe je met een kruiskop schroefje dat in de voeler zit.


DSC_6430_zps53675034.jpg


DSC_6432_zpse1ae5a73.jpg
 
Zo dat scheelt nogal, dat opboren baart me overigens wel zorgen  :-/
 
Dat is een mooie upgrade Ewald. Heb je hem uitgeboord met een standaard steenboor?

@structor ja dat kan. Er zit een moer aan de stam van de probe. Is wel een uitdaging met draaien terwijl je hem in kokend water houdt ;)
 
Boldeagle zei:
Zo dat scheelt nogal, dat opboren baart me overigens wel zorgen  :-/

Dat viel me echt reuze mee, als je maar van 2 kanten boort, het deksel is zo'n 19 mm dik eerst boor je aan de buitenkant tot halverwege vervolgens vanaf de binnenkant.
Harm had zijn deksel in 1 keer geboord, dus direct naar 10 mm ik heb het in etappes gedaan 5, 6, 7, 8, 10 mm en vanaf de buitenkant 12 mm. ongeveer 2 mm diep (er zit nog een ringetje om de voeler waarmee hij aan de basis vastzit


Jappert zei:
Dat is een mooie upgrade Ewald. Heb je hem uitgeboord met een standaard steenboor?
@structor ja dat kan. Er zit een moer aan de stam van de probe. Is wel een uitdaging met draaien terwijl je hem in kokend water houdt ;)

Het waren gewoon standaard steenboortjes die ik in mijn schroeftol heb gezet en op lage toeren geboord
 
na een OTP van de wederhelft gekregen te hebben voor de verjaardag kwam er nog een kleinigheidje binnen van mn broertje...
20141108_195728_zpshptgxzh1.jpg

 
Mijn tweedehandse Chinese kamado, met wat extraatjes erbij gekocht:

aa3619f9a0acff9927ac74de13c2bf38_zps81c30b55.jpg


Hij heeft nog wat aandacht nodig: nieuw vilt (zat erbij) en de houten onderdelen moeten opgefrist worden. Maar voor de prijs ben ik superblij!
 
Nice, MrWolf! Is die kamado trouwens al eens in vol ornaat voorbij gekomen op dit forum? Las iig wel dat je er een mooie prijs voor hebt betaald.  :)
 
Ziet er goed uit Frits! Hoe zwaar is die middelste pan? Heb 2 pannetjes via mp gekocht, maar vind ze nogal licht voor gietijzer.
 
mooie pannen Frits, vooral die grote is erg mooi  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan