BasBQ
Beef en Steak

Mijn hut...

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
... in aanbouw;)

Nieuw huis, nieuwe kamado, veel te grote tuin maar geen plek om droog te kunnen BBQ-en. Daar moet iets aan gebeuren!

Nou ben ik best handig maar ik ben geen timmerman en tijd om te klussen is ook beperkt dus om toch op redelijke termijn klaar te zijn hebben we een volledig bouwpakket van een blokhut met luifel aangeschaft. De blokhut zelf is niet zo groot, maar de luifel wel dus dat wordt een mooie droge plek voor de Monolith en er is ruim voldoende plaats voor een lounge set.

Het opbouwen zelf is niet moeilijk, maar voordat je zover bent dat de eerste laag goed ligt ben je toch wel even bezig, waterpas en haaks zijn zeer belangrijk. Daarna is het voornamelijk stapelen in de juiste volgorde.

BBQ-hut-1.jpg

Het begin is er.

BBQ-hut-2.jpg

en dan maar stapelen.

BBQ-hut-3.jpg

Langzaam omhoog.

Het werk gaat gestaag maar omdat we niet bij de achterkant kunnen komen moet alles wat aan de achterkant zit eerst geschilderd worden voordat we de planken kunnen plaatsen. Ook schilderen we eerst de messen van de planken voordat er weer een nieuwe plank bovenop komt, dat voorkomt dat er witte naden ontstaan mocht het hout wat gaan krimpen. Al dat geschilder zorgt er wel voor dat het wat langer duurt. Liever goed dan snel is het devies. ;)

Morgen weer verder.
 
Mooi project, veel succes!
 
Dat beloofd iets heel moois te worden. Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Dat wordt volgens mij een fantastisch plekje. Met zelf zicht op een nieuw huis met grotere tuin zie ik dit soort projecten graag voorbij komen voor inspiratie!
 
Dat word een knappe overkapping , lekker bezig.
 
Daar past best een Q onder.
Succes met de verdere afbouw en het schilderwerk.
 
Dat begint ergens op te lijken!

Hoe heb je de boel aan de grond gefixeerd? Ik zie dat je eerst een laag hardhouten balken gebruikt hebt?
 
De eerste laag zit gelijmd op hardhouten funderingsbalken. De fundering staat op een rand 60x40 betontegels en zit bij alle hoeken vast met hardhouten palen die een meter de grond in gaan.

Nu met de storm van vandaag stond de schutting aardig te wapperen, maar mijn blokhut gaf geen krimp.

Er komt ook nog een houten vloer in die ook weer met palen in de grond vastzit dus ik denk niet dat hij wegwaait.
 
Dat gaat een heel deftige plek worden. En lekker de ruimte zo te zien. Ben nu al benieuwd naar het resultaat.
 
Niet de beste week uitgezocht om buiten te werken, veel regen en wind de laatste twee dagen. Maar toch wel lekker op kunnen schieten tussen de regenbuien door;). Mijn jongste zoon werkt mee en dat scheelt een hoop.


BBQ-hut-4.jpg

Gisteren lekker opgeschoten.

BBQ-hut-5.jpg

Vandaag wat minder.

Sommige planken aan de achterkant werken niet mee en hebben een beetje zachte dwang nodig van een paar spanbanden om ze in het gareel te krijgen. Maar tot nu toe is alles nog recht en haaks. Hopelijk zijn de wanden morgen klaar (nog twee laagjes te gaan) en kan ik aan het dak beginnen.
 
Mooi ding hoor! Maar hoe ga je over een paar jaar de achterkant weer schilderen?
 
Dan moet ik aan de buren vragen of ik de schutting even mag demonteren (of wachten totdat ze op vakantie zijn :giggle: ).

De achterkant staat niet in de zon (vanwege de schutting) en ik verwacht ook niet dat er veel regen tegen de achterkant aan komt, hopelijk blijft de verf daardoor lang goed. Maar het is dus niet onmogelijk, wel lastig.
 
Zohee, dit is gaaf! Het wordt in zijn geheel zwart, neem ik aan, of had je keus uit meer kleuren beits?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Je snapt toch wel dat je geen mooie hut aan het bouwen bent maar een fantastisch katten uitkijkpunt? :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Zohee, dit is gaaf! Het wordt in zijn geheel zwart, neem ik aan, of had je keus uit meer kleuren beits?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Hij wordt antraciet met witte accenten. De binnenkant wordt wit op één wandje na, die wordt ook antraciet.
 
Door de ogen van een 🐱
Als bouwopzichter moeten wij alles controleren ons uitkijkpunt is goedgekeurd ✅ nu wachten tot het mannenmens ons dakterras gaat leggen waar we heerlijk kunnen zonnen.
Als we het te warm krijgen gaan we naar benden en in het mannenmens zijn hut liggen, in de schaduw en lekker koel.
Hopelijk gaan mannen en vrouwenmens de hut nog inrichten met banken en stoelen met heerlijk zachte kussens waar wij op kunnen chillen en loungen en misschien leggen ze er ook nog zo'n heerlijk zacht fleecedekentje erbij.
De hut van het mannenmens is van hout dus we hoeven ons ook geen zorgen meer te maken over onze manicure want daar is genoeg plek voor.


Wauw dit gaat heel mooi worden 🤩, al ben je geen timmerman het ziet er heel professioneel uit 👍
 
Mooi project Nosmo, ik heb hetzelfde gedaan 2/3 jaar terug. Wilde een plek hebben om in te kunnen loungen en een opberg hok, maar mn BBQ-tje moest er ook droog kunnen staan.

Moet wel zeggen dat ik graag met mn eitje de tuin door rol en in het midden van mn tuin sta lekker direct in de zon :)

Ik heb wel wat ruimte tussen de achterkant en schutting gelaten, zodat ik er tussen kan. Maar wat je zegt kleine inspanning en je kan je achterkant weer verfen.

BE6845E4-3781-4D94-8B6B-00FB98D8A386.jpeg


1AD95283-0D10-41D7-82FD-2A8FF3C70F45.jpeg
 
Mooi project Nosmo, ik heb hetzelfde gedaan 2/3 jaar terug. Wilde een plek hebben om in te kunnen loungen en een opberg hok, maar mn BBQ-tje moest er ook droog kunnen staan.

Moet wel zeggen dat ik graag met mn eitje de tuin door rol en in het midden van mn tuin sta lekker direct in de zon :)

Ik heb wel wat ruimte tussen de achterkant en schutting gelaten, zodat ik er tussen kan. Maar wat je zegt kleine inspanning en je kan je achterkant weer verfen.

Bekijk bijlage 21127

Bekijk bijlage 21128

Mooi hoor!
Die vuurschaal, gebruik je die ook echt op die plek onder het afdak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan