BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste UDS

De spullen zijn gespoten en weer opgebouwd.



En het was gisteren een superdag om het vat te conserveren en eens proef te draaien.



De kolenstarter opstarten.





En de fik in die UDS



Hier het resultaat na 12 uur proefdraaien op verschillende temperaturen.
De minimum temperatuur was 107 graden C
De maximum temperatuur was 250 graden C
De regelaar nog niet constant genoeg gekregen, bij een instelling van 107 C, schommelt de temperatuur tussen de 103 en 111 graden C
Vandaag alle instellingen maar eens nakijken en zien waar ik nog iets kan verbeteren.



 
Netjes hoor!
 
Had je hm nog in gespoten met eetbare olie of Pam?  Weet iemand trouwens of Pam en dr. Oetker bakspray  hetzelfde is? En je dit ook kan gebruiken voor seasoning
 
Bedankt voor de reacties, altijd leuk als er iemand meekijkt.
Ik heb de ton vooraf rijkelijk ingesmeerd met zonnebloemolie.
 
Hier nog wat foto's van het verschil tussen m'n PID controller en m'n iGrill





Niet echt verkeerd lijkt me :)
 
Pam & Dr Oetker zijn niet hetzelfde en ik zou Crisco nemen.
 
noskos zei:
Pam & Dr Oetker zijn niet hetzelfde en ik zou Crisco nemen.


Wat is het verschil tussen Crisco en zonnebloemolie, het is volgens mij allebei plantaardig, Crisco wordt ook vloeibaar als het warm wordt en het resultaat lijkt hetzelfde.
 
Rookpunt en crisco is veel vaster.
 
Dat is de temperatuur waarbij het verbrand.
 
Mooie tonnetje. Het gaat vast wel lukken om de temp controle nog beter te rijgen maar een temp range van +- 4c is toch zeer acceptabel, daar gaat je vlees geen last van hebben.
 
uipko zei:
Mooie tonnetje. Het gaat vast wel lukken om de temp controle nog beter te rijgen maar een temp range van +- 4c is toch zeer acceptabel, daar gaat je vlees geen last van hebben.


Dank je wel, en fijn om te weten, as zaterdag lijkt het mooi weer te worden dus ga ik het maar eens proberen
 
Morgen kriijgt m'n UDS z'n vuurdoop, en ik ook, ga m'n eerste pulled pork maken.
Vanmorgen bij de slager geweest en een mooi stuk procureur gekocht van 1,1 kg.
vanavond lekker ingesmeerd met een heerlijke rub en ingepakt met huishoudfolie.
Morgenvroeg om 8 uur de uds opstoken en om +/- 9 uur het vlees erop.
Volgens goede bronnen moeten we dan om een uur of 6 een geweldig broodje PP kunnen eten.

Morgen de foto's en het resultaat.

Voor zondag staan er spareribs op het menu, ook voor de eerste keer.
Best een spannend weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan