BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste UDS bouw



Afgelopen weekend maidenrun met spareribs. Resultaat fantastisch. In begin koelde de gietijzeren rookbox met natte appelhoutsnippers de kokosbrikketen behoorlijk. Temperatuur bleef rond de 74 graden hangen. Dus toch maar derde gat toegevoegd en de f?hn erop gezet. Dat ging als de brandweer.  Daarna stabiel tussen de 110 en 120.

Ik heb 22mm pijp gebruikt Jeroen.

De foto's:
f09f0f99a85de2af2db8c0df1ca62d21.jpg


0d3337f3b9a4193ce875405a6fcdaa08.jpg


a9a7471bb60983aa24bfc6def7356d8c.jpg


328b255d87fffdca113227d160996bc3.jpg


 
Ze smaakten zeker extra lekker zo van je eigen Q?
 
Ribs zien er goed uit!

Waarom gebruik je een rookbox in je UDS?
Ik gebruik zelf blokjes hout en/of droge snippers tussen de briketten. Doordat je vuur niet direct door de hele mand gaat heb je zo voor een langere tijd rook.
 
Die ribbels zien er inderdaad lekker uit.

Het leek op de foto op 15 mm kranen, daarom was ik benieuwd. Verkeerd gezien.
Heb zelf hier namelijk 3 kranen gekregen van de loodgieter op me werk, die zijn 15mm dus wou weten of dat goed ging.

Thnx anyway voor die foto's, weer trek nu
 
Ze smaken extra lekker van de UDS. De rooksmaak, heel licht, is niet te evenaren met de gasser.

Waarom rookbox: omdat ik deze heb voor de gasser en alleen houtsnippers op voorraad heb. Vandaar. Er tussen liggen kan natuurlijk ook, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want er zitten nog voldoende briketten in voor nog 3 runs ;) super effici?nt is ie. Zo blij mee!
 
Heel mooi tonnetje hoor.
Gefeliciteerd en veel plezier er van
 
super mooi! waar heb je dat ventilatierooster in de deksel gekocht? Gr.
 
Mooie uds, na mijn vakantie het jupiler vat ombouwen. Had je als kolenmand ook de grootste van Huisentuinwinkel genomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan