BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste teleurstelling met de Weber

Om te beginnen lijkt aflezen bij de Q me prima.

Zojuist de Q weer aangehad, dit keer met driekwart starter. En de zaak bleef nu aanzienlijk heter.

Vanavond voor het eerst de Q gebruikt bij het 'normale' avondeten.

Even simpel wat chicken wings erop gelegd. Half uurtje indirect en de laatste tien minuten direct met een simpele glazing van een Steegeman bbq kruidenmix en wat ketchup.

Eenvoudig maar het smaakt me goed :)

Wat ook al zo prettig van een goede Q is, is dat hij zo snel weer afgekoeld is, als je alle schuiven dicht zet. Na een uurtje is de ketel nog slechts handwarm. Prettig voor als het gaat regenen en ik de hoes er snel omheen wil doen :D
 
dromer1967 zei:
Wat ook al zo prettig van een goede Q is, is dat hij zo snel weer afgekoeld is, als je alle schuiven dicht zet. Na een uurtje is de ketel nog slechts handwarm. Prettig voor als het gaat regenen en ik de hoes er snel omheen wil doen :D

En de kolen die overblijven kun je dan de volgende keer weer gebruiken :D
 
Nog even over kokosbriketten.

Ik ga morgen kokosbriketten halen (bij intratuin heb ik ze zien staan). Is er een vuistregel hoeveel minder je van kokosbriketten nodig hebt (aangezien ze heter branden) dan de weber kooltje die ik nu gebruik? Als ik op internet zoek dan lees ik her en der 1/3 tot 4/5 van de normale hoeveelheid. Dus daar word ik ook niet echt wijzer van.

Ik gebruikte laatst driekwart starter (met weber briketten) op mijn weber en daar leek ik de temperatuur wel mooi rond de 200 graden te kunnen houden.
 
Gewoon hetzelfde aantal aanhouden, ze "branden" alleen langer en constant
 
Gebruik gewoon hetzelfde aantal als altijd.

Als je klaar bent met barbecueen dan doe je de deksel erop en alle ventilatiegaten dicht, het vuur zal dan doven. De overgebleven briketten kun je dan weer een volgende keer gebruiken.
 
Je kan denk ik beter op zoek gaan naar lange spiezen, die zijn goedkoper an handiger dan dat weber geval ;)
 
Inmiddels is de Ikea thermometer aangeschaft en dat gaat inderdaad prima.

Voor het eerst van mijn leven zelf (warme) gerookte zalm op de Q gemaakt en bij een kerntemperatuur van 47 graden eraf gehaald.

Ben op zich niet zo'n groot fan van een normale moot zalm als diner, maar zelf gerookt van de Q is echt wel mega lekker :)

Heel blij met mijn Weber  :)
 
Top Dromer!

Misschien leuk om ook eens een lijntje van je creaties te posten ;)
 
Heb ik natuurlijk geen bezwaar tegen. Maar zit er iemand te wachten op mijn beginnersprut?

Ik pluk simpelweg een recept van het internet en maak dat zelf om ervan te leren. En natuurlijk lekker te eten  :D

Lijkt me dat dat niets toevoegt aangezien ik het toch niet zelf bedacht hebt?
 
Ja hoor daar zitten we op te wachten. Het voordeel voor jou is dat je eventuele vragen kunt stellen met foto's erbij en dan krijg je vaak weer mooie verbeterpunten voor een volgende keer. De meeste recepten hier zijn trouwens niet zelf bedacht, maar dat maakt het kijkplezier er niet minder om ;)

Je zou ook kunnnen meedoen met de Steven&Me de meeste van de gerechten die daar staan zijn goed / eenvoudig te maken en je kunt dan op het einde van de maand jouw resultaat vergelijken met die van een ander en daar valt ook weer veel te leren. Deze maand gaan we mici (roemeense worstjes) maken.
 
dromer1967 zei:
Heb ik natuurlijk geen bezwaar tegen. Maar zit er iemand te wachten op mijn beginnersprut?

Ik pluk simpelweg een recept van het internet en maak dat zelf om ervan te leren. En natuurlijk lekker te eten  :D

Lijkt me dat dat niets toevoegt aangezien ik het toch niet zelf bedacht hebt?

En nou snel foto's plaatsen van jouw " beginnersprut"!  Gekkie, wij zijn ook niet op een BBQ uit het geboortekanaal gefloept, en ik "prut" nog steeds vaak maar wat aan. LB. ( Lekker Belangrijk).
En wie weet wat voor leuke recepten jij op het internet ziet, waar wij overheen kijken, en door jou willen gaan maken?
Dat dus.
 
Wij willen visjes zien! Wij willen visjes zien!
 
dromer1967 zei:
Ok, ok  :D

Ik zal mijn gepruts waar mogelijk gaan posten met recept, foto's en ondervonden uitdagingen :)

Hehe het is je dus eindelijk duidelijk waar het hier om gaat. Posten die handel van beginnersprut tot hoogstaande culinaire verrassingen ;) :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan