BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste taartje

 

Hein

Kooltjesharker
Berichten
100
Dit recept uit hete kolen voor een tarte tatin sprak mij erg aan. Misschien een beetje overmoedig om hiermee te beginnen, nog nooit een taart gebakken tenslotte. Dit was het resultaat.
DEB2EC17-8466-40F1-8839-B72789F3DDF6.jpeg

DEB2EC17-8466-40F1-8839-B72789F3DDF6.jpeg

DEB2EC17-8466-40F1-8839-B72789F3DDF6.jpeg
 
Taart, en zeker tarte tatin gaat eigenlijk heel goed op de barbecue.
Ken het recept niet dat je gebruikt hebt, maar heb je het direct of indirect gemaakt en op welke temperatuur en hoe?
 
Wat heb je precies gedaan?

Wellicht dat wij je hier een beetje de juiste richting in kunnen duwen.
 
Het recept komt uit hete kolen, maar ik denk zelf dat alles wat ik fout had kunnen doen ook gedaan heb. Als eerste de suiker te ver laten karamellieseren, dus die was wat bitter. Het deeg was wel goed, maar misschien een iets te dikke plak. Verder stond er in het recept om een pizzasteen onder de skillet te steken, maar die heb ik niet, dus maar zonder. En als laatste blijkt marabu en ik geen gelukkige combinatie.
 
Wel mooi dat je het durft plaatsen šŸ‘
Kunnen wij allen van leren.
 
Tja, je moet toch ook om jezelf kunnen lachen, maar de peren waren goed. Ik ga het gewoon nog een keer proberen.
 
Gewoon goed geprobeerd toch? Heel dapper, heb t nog niet aangedurfd om taart te bakken op de Q. In de zomer wellicht....
 
Voorheen gebruikte ik welkoop xxl, maar die zakte door mijn nieuwe kolenmandje. Nu heb ik een doos marabu geprobeerd maar ik krijg de temperatuur niet stabiel. Laatst had ik ik de luchtschuiven onder en boven nog een millimeter open en toen wilde de temperatuur nog niet onder de 140c. Voor mij is het terug naar acacia.
 
Terug
Bovenaan Onderaan