BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork!

 
 
 

dennis

Gemarineerd
Berichten
1.200
Goedemorgen,

Gisteravond begonnen met mijn eerste keer pulled pork!
Ik ga hierbij, zoals zovelen, het Noskos wedstrijd-recept volgen.

Varkensnek van 2 kg:


Injecteren:


Rubje:


Rub uit potje op vlees:


Ingepakt:


En vanmorgen om 8.30 op de barbecue:


Maar nu komt het:
Ik heb tot nu toe alles met Black Ranch houtskool gedaan, en probeer deze run nu te doen met Flamy kokosbriketten.
Wat een ellende zeg, met Black Ranch lukt het me redelijk goed om de temperatuur constant te houden, met deze kokosbriketten schiet het alle kanten op.

8.30: Nek op BBQ, kerntemp 6 graden C, rooster temp 120 graden C.
9.00: Kerntemp 26, rooster temp 130
9.15: Kerntemp 35, rooster temp 110
9.30 Kerntemp 53, rooster temp 130
9.45 Kerntemp 57, rooster temp 140 (maar weer aan het dalen gelukkig)

Ik vind dat de kerntemperatuur ook gigantisch hard gaat, zou denken dat de temperatuurvoeler verkeerd zit, maar die zit mooi in het midden, in mijn beleving. Toch maar eens omprikken zometeen.
Raad is welkom :)


EDIT:
10.00: kerntemp 66, roostertemp 120
10.30: kerntemp 72, roostertemp 127
Had toch het idee dat er iets niet klopte met de temperatuurvoeler, dus die heb ik ergens anders in het vlees gestopt, niet eens in een dikker gedeelte, blijkbaar warmt het toch niet geheel gelijkmatig op..

11.00: kerntemp 64, roostertemp 122
11.30: kerntemp 69, roostertemp 118
12.00: kerntemp 72, roostertemp 113
12.45: kerntemp 74, roostertemp 105 -->briketten bijgevuld.
Status tot zo ver:


13.00: kerntemp 73, roostertemp 95 (deksel open geweest dus)
13.15: kerntemp 73, roostertemp 141 (daar gaan we weer....was vanmorgen ook al, lukt me toch beter met houtskool dan met briketten, oefening baart kunst?)
13.30: kerntemp 75, roostertemp 131, tijd om te sausen!

Edit 2:
14.00: kerntemp 78, roostertemp 120
14.30: kerntemp 82, roostertemp 109
14.45: kerntemp 83, roostertemp 110

Het Noskos recept doornemende zag ik dat er nog vocht nodig is voor de PP eindsaus, dus inpakken die hap!

15.00: kerntemp 83, roostertemp 108
15.15: kerntemp 84, roostertemp 112
15.40: kerntemp 88, roostertemp 110



Nu ingepakt.

Ik denk dat ik de volgende keer eerder moet gaan inpakken, heb nu weinig vocht "over".
Vanaf 75 graden Celsius de glase over het vlees en dan nog 2 uur laten garen, is me ook niet gelukt, temperatuur ging veel te hard daarvoor!
Straks komen we er achter of ik een andere keer hier wat dingen aan moet veranderen of niet....
 
Ziet er zalig uit Buur, Ajetooh, niks meer aan doen!
 
mooie pp hoor, zou zo een broodje komen eten bij je
 
Mooie run was vandaag dus niet de enigste die Pulled pork heeft gemaakt
Ziet er goed uit!
 
We hebben het zojuist gegeten op van die zelf af te bakken pistoletjes, erg lekker! Zonder groente, want waar groente zit kan geen vlees zitten ;-)
 
lekker hoor. En de leftover PP ga je gebruiken voor nog een broodje PP of iets als kroketten, loempia's, pp tosti  :blush:
 
De PP kroketten staan me wel aan ja. Maar de pulled pork doet me ook wel denken aan het vlees in babi pangang van de Chinees...misschien is dat nog wat.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Dat is een mooi 'gevecht' geweest tussen jouw, je Q en het varken :)

Maar het resultaat mag er zijn, eet smakelijk!
 
Proficiat met je Knorretje
 
Ja, ik zag al dat het weinig origineel was, maar heb me toch maar niet laten hinderen door alle andere sessies
 
Wel mooi trouwens, heb op de sessie van gisteren op een 54cm kogel q, nog geen 1,5kg briketten verstookt. Niet gek volgens mij, ondanks dat ik geen vergelijk heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan