BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork + foto's van begin tot eind

Mooie run PP. Lekker ouderwets zonder digitale meters. Mooi hoor. Je PP ziet er heerlijk uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Mooie run PP. Lekker ouderwets zonder digitale meters. Mooi hoor. Je PP ziet er heerlijk uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
Ik ben niet zo van de digitale wil af en toe de deksel open doen en lekker ruiken. Die heerlijke geur die er vanaf komt. Met een digitale meter heb je er helemaal geen omkijken meer naar das tog niks. Jah het was egt heerlijk
 
De restjes opdelen in porties.
Indien je een vacuumtoestel hebt is dit ideaal en in combinatie met een sousvide handig om terug op te warmen zonder dat het uitdroogt.
Verwerken op pizza is een tip of probeer eens bitterballen te maken met een restje pulled pork.
Een andere aanrader zijn loempia's met pulled pork.

Ik ga hier ff op inpikken. Ik ga vrijdag of zaterdag PP maken voor de allereerste keer. Vermits we niet veel volk kunnen uitnodigen, ga ik dus met zeer veel overschot zitten, daar ik een BB heb van 6,5kg waarvan ik verwacht dat ik met 4kg PP ga komen te zitten. Dus vacumeren en invriezen.

Nu, thuis zijn er niet veel liefhebbers van te zoete BBQ sauzen, dus ga ik de PP wel in glaze zetten en daarna pullen, maar ga ik er geen BBQ saus doorheen doen, zodat elk de saus erop doet als het op het broodje ligt en dus eigen saus kiest. De zoon bv curry ketchup en mijn vrouw samourai. Ik dan de lekkere BBQ sauzen.

Nu dacht ik eens gelezen te hebben dat het best is om er wel BBQ saus doorheen te doen en dan te vacumeren. Kan dat niet gewoon zonder BBQ saus? Daarna dus in porties invriezen.
 
Ik ga hier ff op inpikken. Ik ga vrijdag of zaterdag PP maken voor de allereerste keer. Vermits we niet veel volk kunnen uitnodigen, ga ik dus met zeer veel overschot zitten, daar ik een BB heb van 6,5kg waarvan ik verwacht dat ik met 4kg PP ga komen te zitten. Dus vacumeren en invriezen.

Nu, thuis zijn er niet veel liefhebbers van te zoete BBQ sauzen, dus ga ik de PP wel in glaze zetten en daarna pullen, maar ga ik er geen BBQ saus doorheen doen, zodat elk de saus erop doet als het op het broodje ligt en dus eigen saus kiest. De zoon bv curry ketchup en mijn vrouw samourai. Ik dan de lekkere BBQ sauzen.

Nu dacht ik eens gelezen te hebben dat het best is om er wel BBQ saus doorheen te doen en dan te vacumeren. Kan dat niet gewoon zonder BBQ saus? Daarna dus in porties invriezen.
Je kan gerust pullen in porties opdelen en vacumeren.
Wanneer je nadien een portie uit de vriezer haalt, dien je wel wat vocht toe te voegen wanneer je het vlees opwarmt in een pannetje (appelsap, cola of BBQ-saus indien je enkel een portie voor jezelf maakt)
Zelf ben ik in bezit van een sousvide stick, deze gebruik ik hoofdzakelijk om gevacumeerde porties mee op te warmen, voordeel is dat al het vocht wat in de zak werd toegevoegd ook in de zak blijft tijdens het opwarmen.
 
Ik voeg ook weinig saus toe omdat de "klant" het dan naar eigen smaak kan toevoegen.
Met invriezen en ontdooien ook geen probleem.
Zeker als je vacumeert is ontdooien een makkie.
 
Je kan gerust pullen in porties opdelen en vacumeren.
Wanneer je nadien een portie uit de vriezer haalt, dien je wel wat vocht toe te voegen wanneer je het vlees opwarmt in een pannetje (appelsap, cola of BBQ-saus indien je enkel een portie voor jezelf maakt)
Zelf ben ik in bezit van een sousvide stick, deze gebruik ik hoofdzakelijk om gevacumeerde porties mee op te warmen, voordeel is dat al het vocht wat in de zak werd toegevoegd ook in de zak blijft tijdens het opwarmen.

Dus beter dan dus om al bv wat appelsap mee in het zakje te doen voor het vacumeren en zo de vriezer in? Sous vide stick is handig, maar zonder stick kan ik ook water opwarmen :)
 
Ja top! Lekker broodje PP gaat er altijd wel in 😀
 
Dus beter dan dus om al bv wat appelsap mee in het zakje te doen voor het vacumeren en zo de vriezer in? Sous vide stick is handig, maar zonder stick kan ik ook water opwarmen :)
Zonder sousvide stick lukt het inderdaad ook, ik gebruik deze omdat hij hier toch in de kast ligt.
Indien je de vacuumzak gewoon gaat opwarmen in water op je fornuis, dan zou ik niks extra toevoegen, tenzij je pulled pork echt droog is.
En voor de keren dat je de inhoud in een pannetje doet om op te warmen, kan je op dat moment een beetje vocht toevoegen.
 
Ziet eruit als een prima run!

Pot pindakaas mèt schouderblad. Dus kijk goed waar je prikt.
 
Mooi resultaat. Dat zal smullen zijn geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan