BasBQ
Beef en Steak

MIjn eerste Pulled Porc op de Kamado

Mike v R zei:
Wat was jou dome temperatuur eigenlijk.

Eigenlijk altijd 120- 125?C. Dat is wel het handige van de Kamado geweest. Alleen toen er hout snippers bijkwamen sprong hij door naar 150?C.
 
Ik zou doen wat Mike zegt, pak de wedstrijd methode. Je hebt ook een van de belangrijkste regels van het bbq-en ontdekt (maar wellicht nog niet herkend). Het is klaar als het klaar is...
Mijn 1e PP duurde 19 uur...
 
structor zei:
Ik zou doen wat Mike zegt, pak de wedstrijd methode. Je hebt ook een van de belangrijkste regels van het bbq-en ontdekt (maar wellicht nog niet herkend). Het is klaar als het klaar is...
Mijn 1e PP duurde 19 uur...

Dat inpakken heb ik ook nog gedaan. Volgende keer de wedstrijd methode en een kleiner stuk.
 
We leren lopen door te vallen en weer opstaan....
We leren low&slow bbq'en door.....ach, volgende keer beter, wijze les geleerd.
(was gisteren zo druk dat ik je berichtje pas laat, veel te laat, zag...)
 
structor zei:
ReneR zei:
(was gisteren zo druk dat ik je berichtje pas laat, veel te laat, zag...)

Ik denk dat meer mensen hier last van hadden ;)

Ja, er zijn nogal wat evenementen aan de gang....
Maar ook al is het resultaat niet helemaal bevredigend, hoor ik volgens mij toch ergens heel ver weg een KNOR zachtjes knorren....
 
ReneR zei:
structor zei:
ReneR zei:
(was gisteren zo druk dat ik je berichtje pas laat, veel te laat, zag...)

Ik denk dat meer mensen hier last van hadden ;)

Ja, er zijn nogal wat evenementen aan de gang....
Maar ook al is het resultaat niet helemaal bevredigend, hoor ik volgens mij toch ergens heel ver weg een KNOR zachtjes knorren....

:p
Thnx voor de lobby :p
 
SteenErts zei:
ReneR zei:
structor zei:
ReneR zei:
(was gisteren zo druk dat ik je berichtje pas laat, veel te laat, zag...)

Ik denk dat meer mensen hier last van hadden ;)

Ja, er zijn nogal wat evenementen aan de gang....
Maar ook al is het resultaat niet helemaal bevredigend, hoor ik volgens mij toch ergens heel ver weg een KNOR zachtjes knorren....

:p
Thnx voor de lobby :p

Het werk is gedaan...al was het resultaat niet bevredigend, je hebt een hoop geleerd!
(Ik zeg KNOR verdient :blush: ook al ga ik daar helemaal niet over....)

 
structor zei:
Je wilt hem niet eerst goed maken?

Nou ja vooruit dan maar :D Congrats met je knorrie enne nu verwachten we wel een mooie foto repo van je tweede run!

Thnx.
Natuurlijk. Ik ga hem dan maar inpakken. Of anders de avond er voor er op zetten.
 
Maccie zei:
Mooie run en gefeliciteerd met je knor :D

mwoah, run was lang en resultaat niet heel bijzonder. Maar...

[me=SteenErts]is wel heel blij met zijn knorretje[/me]
 
De grote van het stuk heeft op een bepaald moment niet zo gek veel meer met de tijd te maken. Met de wedstrijd methode ben ik met een normale procureur, zo'n 2,5-3 kilo bijna altijd in 8 uur klaar. En tegenwoordig let ik niet eens meer op de temperatuur totdat hij in de folie zit.
Gewoon vijf uur zo in de rook, dan glaze erop, twee uur later inpakken en dan pas de thermometer erin. Garen tot 88?C. Even prikken met de probe van een thermometer of die er zonder weerstand in gaat. Is dat zo dan mag hij eraf, anders nog even wachten. Uurtje rusten, pullen en aanvallen. Zo makkelijk is het ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan