BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste PP

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Vrijdag 13/11 mijn eerste pulled pork gemaakt.
Door dat het mijn eerste pp is, heb ik voor save gespeeld en mij redelijk gehouden aan het noskos - wedstrijdrecept.
Door de vreselijke gebeurtenissen in Parijs geen zin gehad om een verslagje te maken.
Ongelooflijk wat die mensen bezielen.......
Nu ja hier komt mijn verslagje.

Donderdag 12/11

Noskos Sweet and smokey BBQ saus gemaakt. De saus heb ik opgewarmt op de weber met hickory rookhout. liquid smoke vond ik niet.


De rub: Southern Succor Pork Rub


Injectie mix: appelsap, appel azijn, honing, worchestershire, zeezout en ajuinpoeder


Het vlees: Een spiering (procureur) van 2,1 kg


De rub ingewreven en om de 5 cm ge?njecteerd met de marinade


Vlees ingepakt en een nachtje in de koelkast.


Vrijdag 13/11

9u30 Weber klaargemaakt op indirect grillen. Minion methode en Kersenhoutsnippers bij de briketten.


9u45 En we zijn vertrokken. De 130? limiet was teveel, ik heb die dan nog aangepast.


10u      105?    27?
10u30  115?    37?
11u      112?    47?
11u30  117?    55?
12u      114?    60?
12u30  111?    64?
12u40  98?      64?  oei oei Briketten aan het uitgaan, vlug wat koude bij gedaan.
Toen liep het mis dometemp bleef naar beneden gaan, zwarte rook, vlug een mini brikettenstarter aangestoken.
Toen die klaar waren er een paar bij de de koude kolen gedaan in de weber.
En we waren weer vertrokken. oef
13u30  117?  67?
14u      114?  70?
14u30  115?  72?  we zijn 5 uur bezig, normaal moest ik nu de glaze opdoen. Maar had geen tijd, ik moest naar school om mijn kids...... grrrrrrr
15u30  111?  72?  Net terug van school (de kids hadden uiteraard net vandaag alle tijd van de wereld..... Ik niet dus  X( X( X(  :> ) Vlug de glaze op




16u      113?    68?
16u30  110?    71?
17u      111?    72? (Rond dit uur heb ik weer extra briketten moeten aanleggen)
17u30  115?    73?
18u      116?    76? Tijd om het vlees in aluminiumfolie te draaien.


19u      115?    80?
19u30  116?    88?  Yesssss klaar


Nu nog een uurtje in aluminiumfolie (ons geduld wordt op de proef gesteld..... X( maar blijven volhouden) 

20u30 En hier is ie dan  :)



Smoke ring:




Dan nog een deel van de pulled pork in de eindsaus gedraaid  (niet iedereen wou de saus, pech voor hun want die was heerlijk)

Hier op een broodje



Voor mijn eerste Pulled pork ben ik best wel tevreden.
Een BBQ run van 10 uur had ik nog nooit gedaan, zeker voor herhaling vatbaar.
Alleen dat geklungel van de briketten tijdens de run was wat stressy, gelukkig nog goed gekomen.
Jammer ook dat ik op een cruciaal moment achter mijn kids moest naar school. De volgende keer daar toch wat rekening mee houden.

Bedankt Noskos voor dit recept, we vonden het heel lekker. En zeker met die eindsaus....
We waren met 4 volwassenen en eentje ervan weigerde toch van de eindsaus te proeven, die nodig ik nooit meer uit haha nee grapje.
Ik vreesde wat van kruiding dat het te pikant ging zijn, maar nee hoor. Was perfect.

 

 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je knor!
 
Mooie reportage en gefeliciteerd met je knorretje. Het is nogal een groot stuk vlees daar mag dus echt wel wat kruiden op.
 
Mooi verslag en gefeliciteerd! less is more.
Whats next?

Zelf zaterdag een run gedaan van 9 uur, maiden run van de Auplex. eerste ervaringen positief. goed op temperatuur te houden en MEGA zuiniig met kolen. tot nu toe Long Q ervaring op jouw gelijke W57.

tot grills, Stef

 
gefeliciteerd met je eerste lange run, en uiteraard met je stickertje.

en het blijft een geweldig recept dat wedstrijdrecept.
 
Mooi eindresultaat hoor!
 
Ziet er super goed uit! Van harte geknord!
 
Dank u allemaal.
De volgende keer probeer ik eens "de snake methode"
 
Terug
Bovenaan Onderaan