BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste post én dan maar een kamado Joe meubel

mistercage

Vuurmaker
Berichten
98
Na jaren een prima Webert 57cm te hebben gehad nu dan eindelijk de overstap naar een KJ Classic 2.
Daar hoort natuurlijk een meubel omheen, tenminste dat vind ik .

Vele omzwervingen op t web om ideeën op te doen hebben uiteindelijk geleid naar de volgende keuzes:
Het moest een stalen gepoedercoated frame worden,
met hout afgetimmerd en voorzien van hardhouten ipé latten.

Nou dat was gelijk een mooie uitdaging voor mij, temeer ik wel een beetje kan freubelen maar dit toch net ff wat anders was dan een veranda bouwen.

Graag neem ik jullie dan ook mee in deze nieuwe nieuwe belevingservaring voor mij.

De post zal de komende weken worden bijgewerkt tot het uiteindelijke en hopelijk zeer fraaie eindresultaat.
e600a20b5fa3aa8e58a8e81b217e5c8b.jpg

Het begon met een schets...



c4e0c648db1c30cbce06ca19ef48b767.jpg

Vervolgens op zoek gegaan naar 30x30x2 mm stalen kokerprofielen en een gepensioneerde lasser die mijn tekening kon omzetten naar een produkt. Zelf namelijk nog 0,0 ervaring met lassen, maar gezien de uitkomst die hij heeft geproduceerd, ga ik zelf binnenkort ook een cursus volgen.
Het uiteindelijke resultaat hierboven...


105331f75e05e57f41ed0adf6095dd64.jpg

En nu?
Uiteraard moest eea gepoedercoated gaan worden. Kale stalen kokers roesten als een malle!
Dus, op zoek gegaan naar een poedercoat bedrijf in de buurt. Gelukt en mijn frame kon even ‘meedraaien’ tijdens een seriematige poedercoat sessie voor tuinlantaarns die men moest coaten.
Erg blij met het uiteindelijk resultaat

7cc78116494078cd032f70d200a793b9.jpg


Toen de gelagerde zwenkwielen (220kg) eronder geplaatst en hoekprofielen geplaatst tbv plaatsing houten panelen.
19fdb3b574d3f3083129cee53bfd73bc.jpg

Na wat zaag en schuurwerk even de panelen passen
Gaat de goede kant op



Nu is het wachten op het resterende hardhout en dan kunnen we verder met beitsen en monteren.

Wordt vervolgd ! Volgend weekend...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk




Update:

Hout is binnen !
083d9a3c1f8aa6d11a0c2540aa4c4a41.jpg

Hout is binnen !!
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat zeker goed komen. Idd wat anders als een houten tafel. Ik was al eens aan het kijken geweest om een ordinaire metalen werktafel te vinden met van die lades. Handig om de roosters en dergelijke in deze lades te steken. Maar nog niets gevonden voor een schappelijk prijsje.
 
Netjes hoor, dat gaat vast mooi worden... ik volg je!
 
goed begonnen iig
benieuwd naar het eindresultaat
 
Ziet er nu al goed uit! Mazzel dat het frame met een productie mee kon draaien anders werd het een dure grap. Benieuwd naar het eindresultaat...
 
Supergaaf! Wat een project man!!! Heel benieuwd hoe nu verder....
 
Na heel veel regenval de afgelopen periode, druk op t werk, start van het nieuwe schooljaar en sportseizoen voor de kids gaan we dan nu binnenkort eindelijk weer verder... Waar ik dacht met een paar weken klaar te zijn , zie je dat alles altijd toch anders loopt...

In ieder geval voor nu al 1 paneel definitief gemonteerd op t frame en de andere ligt geduldig te wachten. De multiplex panelen zijn eerst geseald met een coating en vervolgens in kleur (zwart) gezet. Hierop zijn de latten (ipé hout) gemonteerd vanuit de binnenzijde.
Ook de bodem is al op maat gezaagd en zal ik binnenkort monteren.

Langzaam aan wordt t steeds fraaier...
5b4e995803912bd66b50294b5342c0e7.jpg

9ec6a4cd05bb1302ee7271c843886cf6.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit kan zeker mijn goedkeuring verdragen, erg mooi!
Lekker hobbyen om straks anders te kunnen hobbyen.
 
Dit kan zeker mijn goedkeuring verdragen, erg mooi!
Lekker hobbyen om straks anders te kunnen hobbyen.

Dankjewel ! We freubelen langzaam aan naar een hopelijk zeer mooi eindproduct! En dat hobbyen op de KJ blijven we gewoon doen . Daar heb je geen meubel voor nodig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
7b499fa2f142da1c5af6fb6f92d5b539.jpg

Helaas heb ik zo druk met andere dingen dat dit project een stuk langer duurt.. maar goed... En we zijn weer een stukje verder. Bodem zit erin.
1f71d49fd714127de0b3cbd2790ed5ed.jpg

Hier de 2 achterpanelen gemonteerd..

d3f416f54f1bd98ff840af4d77ff3421.jpg

Kleinste paneel rechts, klaar voor montage ( klem is voor de foto )
9b273397960c688c3961888bb49d012d.jpg

En de binnenkant, voor de liefhebbers. Voldoende schroeven zoals je ziet .
Tot de volgende en hopelijk laatste update met daarin het gemonteerde zijschot en verdikt bovenblad. Wederom gemaakt van ipé ( wat écht kneiterhard hout is zeg)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan