Veel over gelezen en eindelijk ging het ook hier gebeuren. Afgelopen vrijdag een mooie verse picanha van 1600 gram bij de locale slager gehaald.

Vet gedeeltelijk verwijderd en ingesneden. Verder alleen ruim zout en peper gebruikt.

Voor de zekerheid heb ik een traditionele rode wijnsaus erbij gemaakt.

Beetje hickory erbij en gaan....

Na een uurtje / 50 graden afvlammen.

Vervolgens 10 minuten laten rusten en aangesneden.

We vonden het vlees heerlijk maar door 2 foutjes smaakte een gedeelte niet lekker en was taai. Het mediumgedeelte smaakte verrukkelijk. Ik heb per ongeluk het vlees in het begin met de vetrand naar beneden gelegd. En ik heb de vetrand iets te lang afgevlamd waardoor het vlees taai en zemerig werd. Helaas maar met vallen en opstaan komt alles. Bedankt voor het kijken!!

Vet gedeeltelijk verwijderd en ingesneden. Verder alleen ruim zout en peper gebruikt.

Voor de zekerheid heb ik een traditionele rode wijnsaus erbij gemaakt.

Beetje hickory erbij en gaan....

Na een uurtje / 50 graden afvlammen.

Vervolgens 10 minuten laten rusten en aangesneden.

We vonden het vlees heerlijk maar door 2 foutjes smaakte een gedeelte niet lekker en was taai. Het mediumgedeelte smaakte verrukkelijk. Ik heb per ongeluk het vlees in het begin met de vetrand naar beneden gelegd. En ik heb de vetrand iets te lang afgevlamd waardoor het vlees taai en zemerig werd. Helaas maar met vallen en opstaan komt alles. Bedankt voor het kijken!!