BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste keer...

Mallepietje

Tondelzoeker
Berichten
6
Eindelijk was ie er dan... zo'n 2 weken geleden eindelijk een echte BBQ aangeschaft en natuurlijk na het lezen van alle tips en mogelijkheden op dit forum meteen in gebruik genomen...

Wat een feest om met dit apparaat aan de slag te gaan zeg! Ik was de weber electrische bbq (uuuh grill) gewend en das zeker een goede optie voor het grill werk.. maar dit is even heel andere koek!

Zoals zovelen voor mij natuurlijk begonnen met het bierkippetje, sateetjes, moink ballen en de banaan met chocolade...

Is alles dan ook meteen gelukt!? nou eigenlijk wel, al waren er ook bijzonder veel leer momenten.. nu al ;)
Bijv. Dome temperatuur meter wijkt natuurlijk erg af van pit temperatuur.. (had ik kunnen weten natuurlijk.)
Maar ook al gauw teveel veel ecobrasa briketten gebruikt voor low & slow...  en zo kan ik nog wel even doorgaan..

Hoe dan ook.. nu al veel geleerd en het kan alleen maar beter worden!

hier een paar indrukken..







Had net kruidentuintje gekortwiekt... dan maar paar handjes rozemarijn ipv rookhout erop... lekker!














Tips/opmerkingen zijn uiteraard van harte welkom!

Dank aan Noskos voor recept Moink ballen en banaan , Danbras voor recept Sat? en de poelier voor de mooie kippies! ;)
 
Ziet er lekker uit! Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Blijven oefenen....
 
Ja. Honger. :)
 
Goed bezig! Mooi ook z'n nieuwe schone Q  B-)
 
lekkere gerechten hoor, hij glimt inderdaad nog wel heel erg  ;)
 
Mooie gerechten, alleen die q moet iets smeriger :D
 
Wat is ie nog mooi schoon!
Geniet ervan, voor je het weet is ie bruin / zwart geblakert. Mooie daarvan is, dat het vlees wat eraf komt alleen maar beter gaat smaken ;)
En heb al wel gezien dat je een goede studie vooraf gedaan hebt op dit forum. Ziet er al erg Profi uit.
Veel blijven doen, en gaat het steeds makkelijker.

Tip: Als je van vis houd, probeer eens de zalm op Cedar hout. Is hier thuis een vaste hit geworden die minimaal ??n keer per maand gegeten wordt.
 
Ziet er goed uit !!!! , enneh die Q is inderdaad nog een beetje maagdelijk ;)
 
Goed bezig hoor!

En nog een leermomentje, het zijn MOINK balls, altijd met hoofdletters...
 
Bedankt voor de tips! oeps, dat van MOINK balls met hoofdletters had ik kunnen weten... er staat ook gewoon teveel info op dit forum!  :p

Binnenkort staan spare ribs, kippenvleugels en ook de zalm op plankje op het programma!

Heeft iemand nog andere leuke gerechten tips voor een beginner?? dan hoor ik dat graag... uiteraard zal ik fotos plaatsen!  :D

 
Terug
Bovenaan Onderaan