BasBQ
Beef en Steak

mijn eerste Golden Bacon projectje

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.897
Als vervolg op mijn Super Vrijdag had ik nog een heerlijke bonus voor de boeg, de afronding van mijn eerste Golden Bacon project.

Heerlijk met mijn nieuwe lampje erbij aan, het was echt genieten!

Met veel dank aan Leo voor zijn mooie nitrietzout, vers aan huis afgeleverd (top service Leo!) en hieronder de andere ingredienten uit het Mike v R recept:



Wisten jullie dit nog:



Dat gaf behalve die buikribben ook nog dit mooie stuk buikspek voor bacon:



Mooi het nitrietzout verdelen:



Siroopje erbij (goeie actiefoto, niet?):



Met de basterdsuiker en het resterende zout proberen te mengen... wat dus echt niet gaat, ik had alles moeten strooien en de siroop er overheen gieten, dit heb ik niet handig gedaan... TIP dus... doe dit anders!  ;)



Mike stelde me per PB gerust dat alles wel zou gaan mengen als het vlees wat vocht zou afstaan... klopte perfect!



Uitpakken afspoelen en mooi laten drogen...



Mooi Goud toch?



En vanavond dus lekker zachtjes indirect, met nieuwe lampje!







Na ruim twee uurtjes mooi klaar:





Nu lekker de koelkast in en morgen stukje proeven:



Wat een zalige geur in huis, echt een top project dit!

 
Ben ik met Mike eens!! :D
 
Dat ziet er goed uit Sander!
De foto's zien er op dit grote scherm nog mooier uit dan de FB-plaatjes op het telefoon-schermpje  :)
 
Kijk, dat is nog eens een manier om je saaie winteravond door te komen!
 
ziet er uit om van te smullen  :)
 
Mooi hoor, bacon is echt leuk om te maken.
 
Kan je dat op per post versturen lekker oerrrrrrrrr!!!!!!!!
 
Die Golden Syrup is idd dikke derrie. Ga hem binnenkort ook maar eens maken. Dit pot staat al veel te lang op de nominatie.
 
Ziet er geweldig uit gozer. Zo'n gouden siroop ding moet ik ook nog eens maken. Die siroop heb ik eigenlijk toch altijd standaard in huis, domweg vanwege het hoge lekker gehalte. Eens kijken of ik nog zo'n mooi zakje zout kan bietsen bij ome Leo :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil met een maple-cured bacon. Die heb ik nu een paar maal gemaakt, maar ik vind die suiker ervoor erg duur. Misschien is dit een goed alternatief voor een zoete bacon.
 
ik zal wat voor je meenemen naar de meeting Jeroen  ;)
 
Leo zei:
ik zal wat voor je meenemen naar de meeting Jeroen  ;)
Leo, je bent een Kanjer!
 
Waar haal je de siroop
 
Het molenwinkeltje van Aeolus in Vlaardingen.  Maar de Makro heeft het ook.
 
ik haal het bij ons bij de kaaswinkel,
 
Terug
Bovenaan Onderaan