BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Fattie op de GMG

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Vandaag voor het eerst een fattie gemaakt, met thema pasen.
Hele berg ingredienten verzameld. en aan de slag.




S'morgens al wat eieren gekookt en in een "sushi"mal laten afkoelen zodat de eieren tonvormig worden, theorie is dat straks in elke plak fattie even veel ei en mooi rond zit.

Gehakt 50/50  gemengd met kruiden, pezo, parmazaanse kaas en een scheut Sweet &spicy BBQsaus van Stokes BBQ.
Mooie plak gemaakt en de eieren er in gerold, de Bacon weave gemaakt (dat is redelijk gelukt )en om de gehaktstaaf gerold.








Op de pellet BBQ , bij 120 graden voor 1 1/2 uur, daarna temperatuur omhoog naar 160 graden en de fatiee nog 2 keer ingesmeerd met water verdunde BBQ saus van Stokes. Doorgegaan tot 67 graden kern.





Van een beetje restgehakt van de fattie een paar gehaktballetjes (paaseieren) gegrild en ingerold met gekleurd sesamzaad (eerder deze week al gemaakt) en vanmorgen nog wat Egg Salad Buns gebakken. 
Daarna mooi bordje gemaakt voor de foto wedstrijd en snel aanvallen...

 
Prima gelukt voor een 1e fattie zo te zien !
 
Prachtig!! en lekker neem ik aan!!
 
Wat een goed idee van die sushimal!
Mooi resultaat!
 
Komt op mijn to do list!  B-)

Misschien een hele domme vraag maar via de zoekfunctie kon ik niets vinden over hoe je die bacon zo mooi "vlecht" is er misschien een draadje die dat uitlegt?
 
is eigenlijk niet zo moeilijk.
je vlecht de plakjes spek gewoon op het aanrecht, en legt er dan de fattie bovenop en rolt hm er dan mooi in.
Als je kinderen op de basisschool hebt zitten kunnen ze je het zo uitleggen. (niet lullig bedoelt overigens  ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan