BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste eigen Ribs met Rub

 
 

Jeroen_S

Stoker
Berichten
411
Ribs, ze zijn zo lekker, voorheen kant en klaar gekocht, nu wat kale ribbetjes gehaald en tijd voor het echte werk  :D

-- Eventjes het rubje maken


-- Vliesje moest er ook nog even af, volgende keer iets gebruiken wat minder scherp is :p


-- De rub erin gewreven, volgende keer ietsje mer maken, had hier en daar nog wat kale plekken.


Nu een nachtje in de koelkast, morgen als we terugkomen van honkbal gaan ze erop :D
 
Ziet er goed uit Jeroen!!  Ook jij succes morgen!!  PS ik heb de achterkant van een theelepel gebruik om te ontvliezen, en dat gaat super makkelijk.
 
het begin is al goed Jeroen, succes
 
Ik zie al dat een paar team mombers van TTT goed bezig zijn...
Gaat helemaal goed komen...
Succes Jeroen.. :D
 
Succes, ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
Man, ik ruik het gewoon
(Liggen er hier ook op)

Lekker hoor
 
Ziet er goed uit Jeroen, maar als je alleen die twee ribs er op hebt liggen had je het rekje wel in de kast kunnen laten hangen.(plek zat voor twee ribs zo te zien)
Scheelt weer afwas.:p
 
even een update van gister, had er gister geen zin meer in :D

Had voor deze Ribs de Easterwood methode gebruikt, na 90 minuten met de Q op de 165 graden en niet gekeken te hebben maar alleen mogen ruikende deksel eraf om de glaze erop te smeren, daarna nog 15 min op de Q
Ze zagen er echt lekker uit.




Ik denk dat de 15 minuten iets te lang waren ook in die tussentijd heb ik niet gekeken. ze kwamen er een beetje donker uit, niet verbrand al lijkt het op de foto anders



Ik had 2 verschillende mop saus gemaakt en kwa smaak waren ze allebei ook erg lekker, ze kwamen goed van het bot af waren dus lekker gaar alleen toch een paar ribjes te weinig erop gedaan :p

Volgende keer de laatste 15 min misschien iets korter doen.

Heb nog wat ribs liggen dus volgende keer zullen ze nog lekkerder zijn
 
Hou het op diep gekarameliseerd en het is net of het zo hoort.
Ik hoop trouwens dat het verwijderen van je "eigen ribs" niet te pijnlijk was :D
 
Hoe meer men probeert, hoe meer men leert :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan