BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Brisket

Jaaah, je hebt een koetje! Ook al vond je het niet echt lekker,
maar wel weinig calorieen?  ;)


 
Ik ben het helemaal met Frits eens, al heb ik hier wel een aantal goede gemaakt. Het blijft een lastige, zeker niet iets dat je zomaar even doet.
Gefeliciteerd met je koei, zonde dat het deze keer niet goed lukte!
 
Dennis, in jouw verslagen lees je dat het een lastig stukje vlees is. Wie niet probeert....
Een verdiende koe!
 
Kun je iets vertellen over hoe en wat?? Wat denk jij bv wat er mis is gegaan?? Was hij net te lang gegaard, of te weinig injectie vloeistof?? Hoe was de bark??
Let me know!! ~X(
 
Congrats met je koetje btw!! :D
 
Jammer van het resultaat maar toch gefeliciteerd!
 
MarBQ zei:
Kun je iets vertellen over hoe en wat?? Wat denk jij bv wat er mis is gegaan?? Was hij net te lang gegaard, of te weinig injectie vloeistof?? Hoe was de bark??
Let me know!! ~X(

Volgens mij heb ik alles goed gedaan. Geinjecteerd met bouillon ongeveer 20 cc, meer kreeg ik er niet in, toen het 71 graden was ingepakt, en met 91 graden er af gehaald en in nieuwe folie een uur laten rusten. Er kwam wel een mok jus uit de folie. Door het inpakken geen bark, maar de buitenkant smaakte goed. (Rub) ik heb dus geen idee wat er mis is gegaan. Wel heb ik hier inmiddels begrepen dat het een verdomd lastig stukje vlees is.
 
ondanks dat het tegenviel qua smaak en dat ie droog was, toch gefeliciteerd met de groete 3.
verder is alles al gezegd denk ik
 
Mooi dat je het geprobeerd heb,moet er zelf ook maar eens aan geloven..
Jammer dat hij wat tegen viel,next time better! ;)
 
Goh wat jammer dat het resultaat tegen viel, op de foto's ziet het er niet slecht uit (voor een leek als mij)
Maar in ieder geval gefeliciteerd met, met, met......je KOEI
 
Jammer dat je eerste brisket niet is geworden wat je er van verwachtte. Maar laat je door ??n zo'n tegenslag niet gelijk uit het veld slaan en probeer het later nog eens. Zoals men zegt, "no pain no gain, no guts no glory".
Wel een mooie drie eenheid inmiddels :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan